Då var det dags

I tisdags var det dags - dags att inleda medicineringen som ska hjälpa mig att leva mitt liv. Kan tycka att det ändå är ganska så stort - i alla fall för mig :)


Jag fick ju välja om jag ville ha en riktig spruta eller en "penna" som det kallas. 
Jag har aldrig haft problem med sprutor och kan titta när de sticker mig och allt, men att spruta sig själv i magen, låret eller överarmen känns lite fel. Så tog en penna, lite mer diskret och det är inte lika lätt att göra fel som att sticka för långt in eller sticka fel. Här pressar du pennan emot huden och räknar efter du hört 2st klick. Superenkelt och det gjorde inte heller ont!

Däremot var jag lite trött under dagen och hade huvudvärk men det kan bero på dålig sömn, dåligt vätskeintag och att jag var spänd och lite nervös över att just sticka mig själv. 

Resultat börjar man känna och se efter redan 3 veckor så längtar tills dess! Kan knappt bärga mig - att bli av med dessa besvären kommer underlätta något så otroligt mycket!

Jag ska även försöka lägga upp bilder för att se om man ser någn skillnad på såren.
Här syns både hårbottnen, pannan och ögonen. Det är fruktansvärt kan jag lova er men det är ju såklart inte värre än ledvärken jag också har. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback