Dag 7

Dag 7 En show eller en film som har förändrat dig, och hur!


 
Denna är däremot lite knepig, det finns så många filmer som jag har sett och älskar. En film som jag allid kommer att kalla min favorit är "Behind Enemy Lines". Det är en actionfilm om en pilot som blir nedskjuten bakom fiendelinjen och måste ta sig till säkerhet, jagad av fienden.

 
Jag tror denna betyder mycket just för är för att jag har alltid varit annorlunda. Inte bara fysiskt utan också psykiskt - om man jämför med mina jämnåriga som jag gått i samma klass som. Det har alltid känts som om jag är bakom fiendelinjen och hela tiden letar efter en safezone att bli upphämtad i!


Filmen är Owen Wilson, en skådis som verkligen inte slagit igenom på sitt utseende! Med sne näsa, bred dialekt och blond hår är han riktigt charmig! Han är alltså inte heller helt perfekt och passar inte riktigt in. Han är ju ingen Brad Pitt eller Tom Cruise men åh så charmig och med mer karaktär!

 
Filmen har fått mig att inse att hur mycket jag än springer och försöker hitta min egen safezone så kommer jag aldrig att hitta den om jag inte accepterar verkligheten. Var jag är. Vad jag gör. Vem jag är. Vad jag klarar. Vad jag inte klarar men också vilken situation jag befinner mig i just då. Utan denna insiktet skulle Owen inte ha en chans att ta sig ifrån hans fiender eller jag skulle inte ha en chans att hitta mig själv och bli accepterad för den jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback