Dag 10

Dag 10 Vad tänker du när du hör ordet "vara sig själv"?


Att vara sig själv för mig betyder att du känner dig själv och att du är trygg i den du är. Många av oss är inte det, inte ens de självsäkra tjejerna som går och ser ner på alla andra - varför skulle de då behöva se ner på andra om de är trygga med sig själva?

De flesta människor är rädda för att bli dömda och därför låtsas de att de är någon helt annan!

Jag har olika sidor som jag visar på olika ställen, tar ju aldrig med mig flummiga och störda Maria till jobbet! Åhnej! Men så flummig kan jag vara i sällskap av mina vänner, och de jag känt i flera år. Istället försöker jag ta med mig sammanbitna och lite roliga Maria till jobbet och när man känner sina kollegor kan jag till och med ta med mig energiska Maria! Tyvärr så följer ju oftast flummig och trött med i jackfickan vissa dagar!

Detta rabblet om mina personligheter är en sån sak, det stannar här, precis som att många inte har sett när min lilla OCD drar igång. Det är alltså ett tvångssyndrom som kan utövas. Det kommer oftast när jag är trött och lite hängig och inte orkar bry mig längre, eller om jag påminns om just vissa saker. Ser jag ett tvångsyndrom på TV som liknar mitt så startar det direkt! Nu är detta långt ifrån vanligt och allvarligt, men min kille har sett det. Såklart, så mycket tid som han spenderar med mig! HAHA!
Men det går ut på att trycka på lampknappen 5 gånger, dessvärre är detta en ojämn siffra vilket kan trigga fler saker. Men ibland så gör jag det automatiskt. Men jag undviker det ju gärna, just för att jag inte ska verka knäpp. VILKET MARIA INTE ÄR, OK? höhöhö

Men att vara sig själv är att man är trygg i sig själv och vågar visa det, på stan, för kompisar, för arbetsgivare och så vidare - därför anser jag att INGEN är sig själv till 100% eller ens varje dag. Det kanske är att du håller dig från att sjunga högt på bussen till just den där låten som spelas i lurarna eller att du gör dig fin och tar på bästa kläderna och en allvarlig ton när du går till en anställningsintervju.

Ingen ska tvinga dig att vara den du inte är, men släpp inte allt löst på en gång. Ta lite i taget, ett steg i taget. Dansa på busshållsplatsen för att hålla värmen, hoppa över de vita sträcken på övergångsstället eller klättra upp i ett träd i parken! Gör något random då och då och livet kommer bli mycket roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback