När allting slår på samtidigt!

Mönstret för mig och att blogga är ganska tydligt. När jag får extremt mycket att göra, alltså inte bara på jobbet utan även med hästarna eller blir upptagen med någon annan form av mycket att göra så glömmer jag av bloggen. Den glöms av och blir stillastående. Sad but true.

Jag frågade ju i slutet av sommaren om timmar på både Brasseriet och Kronolaxen. Fick 15h varje lördag i K-hamn och 8h varannan söndag i Mörrum. Men så fick jag ett samtal av Ingela som är GM på First Hotel i Olofström. Där fick jag en deltidstjänst med fasta dagar varje vecka, kvällsjobb också. Fantastiskt bra.

Tog runt 2 veckor in innan telefonen ringde och jag erbjöds 50% i Mörrum. Då har jag en fulltidstjänst med timmarna och klarar detta på 5 dagar/veckan. Känns väldigt bra nu. Så länge det inte blir för mkt. Att jag har satt 70h/veckan på Sandhamn har jag sjukt svårt att förstå men då hade man inget utanför arbetet som tog tid, eller behövde göra förutom att gå till och ifrån arbetet. 

Men iaf. Veckan som gått jobbade jag Dubbelpass ons-tors samt dagpass fredag och lördag. Det är 4 dagar, och 56 timmar arbetade. Sjukt egentligen. Nästa vecka är lite bättre. Schemalagd 40 timmar på 5 dagar. Ska bli skönt med lite bättre veckor än bara att hetsa igenom det och vara så fruktansvärt stressad. 

Samtidigt så läser jag bok, försöker kolla på alla TV-serier, pojkvän, häst och så ska man sova. Var kan man beställa fler timmar per dygn? HAHA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback