Morgonträning

Dagen är torsdag och det betyder jobb från 15-23 på First Hotel, men det betyder också träning av ländrygg, rumpa, mage och ben.

Det är rätt skönt att komma till gymmet på förmiddagen då allt ligger tyst, fortfarande är lite sådär småkyligt och havet ligger still utanför fönstren. Koppla upp sig på högtalarna och bara blasta vilken musik man än vill. Om det så skulle vara Celine Dion eller In Flames så är det helt upp till en själv. LOVE IT!

Dagens övningar möblerade jag om lite i, kände att jag inte tänker slita och försöka hålla plankan i 1min när jag knappt klarar 30sekunder. 30sek går bra men inte i tre omgångar, viljan vill men kroppen skakar sönder. DET ÄR SKITSVÅRT!


Lite muskler har jag ju ändå…

Men så det blev utfall i 3 set. Första setet var helt utan vikt. Andra och tredje med goblet, alltså en kettlebell på 12kg. Men går ju ner ganska djupt och med extra vikt förutom min egen övervikt så känns de snart i ben och knä.
      Sedan var det dags för knäböj eller Squat som är samma sak. Detta gjorde jag 10 repetitioner i 5 set. Första setet som vanligt, andra med rack, tredje med hopp, fjärde med hopp och sista som vanligt.
Nästa moment va Russian Twist och tog en boll denna gången, 6kg. 30sek med fötterna i marken, 30 sek med fötterna över marken och sista 30 sek med fötterna i marken.

Gjorde även plankan 30sek och tog den övningen som jag alltid glömmer namnet på 10 gånger. 

Gjorde lite fria övningar också. Biceps, triceps och övre delen av ryggen.
Avslutade med 500m roddmaskin, hopprep och stretching. Tog totalt nästan 90 min men det är ju som sagt pauser inräknade där också. Cyklade som uppvärmning. Vi ska se hur kroppen mår imorgon och i helgen. För övrigt min lediga helg också. JIPPI!

Litet måtto på gymmet som lyser mysigt i höstmörkret :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback