15 åringen som blev 5...

Igår hade jag tänkt att rida lite markarbete på Gordon men ändrade mig så blev en runda i skogen med Rebecka och Keso istället. Får ju passa på innan kulingen kommer mot slutet av veckan. 

Vi red på, Gordon va mer tittig än vanligt och så skulle vi ta några skutt i skogen över några stockar. Första gången skötte han sig sen blir han starkare och starkare tills han helt får igenom sin vilja - samtidigt som han är tittig och hittar massor att titta på. Haha!


En stocken va inte högre än 20cm men han betedde sig som en unghäst och tog ett jävla språng. Skojar inte när jag säger att han lika gärna kunde hoppat ett 70-80 hinder! Som tur var så va jag snabb med eftergift så han inte blev hängande i bettet. Resultatet blev dock att han efteråt inte kunde bestämma sig vilket håll han skulle. Jag ville åt vänster, där stigen gick, medan Gordon ville snett åt höger. Visst, de hade väl kunnat gå - om de inte stod ett träd just där. Tur att han nu är genomriden och väldigt mjuk!

Sen va det fart på gamlingen, de är ju krut och enorma krafter i den hästen. Aldrig ridit en häst som med en sån enkelhet bara drar mig upp ur sadeln för att få springa. Haha! 

Träning innan flytt

Jag fasar lite för den dagen han ska börja hoppas igen, herregud! Denna piloten ska iaf ha säkerhetsväst och bälte på sig. Shit asså! 
Anledningen för att jag "fasar" är just för han nu inte är hoppad seriöst sedan juni när han bytte stall. Hoppad 70cm enkelhinder som han skiter i, han tar ju inte i förrän 1-1,10m. Bara piloten som ska våga också. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback