Hard work work

Ja, att påstå att en kock inte jobbar så mycket är ju en fet lögn ;)

Jobbar mina sista timmar i Mörrum nu detta veckan. Jobbar söndag 7/6 - måndagen 15/6 och är schemalagd 64 timmar på de dagarna. Jobbar alltså varje dag, ingen ledighet.

Det goa är att på de tre dagarna jag jobbar har jag jobbat över. I söndags hade vi 100 ätande på buffén och ingen diskare, stod i disken i 2h efter jag egentligen slutat. Igår var det ett sällskap som bokat på kvällen som jag fick laga mat till :) idag ringde den från Brasseriet så efter jag slutat i Mörrum fick jag köra in och jobbade från 17.30-22.00 och myste ut vår nya fräscha meny! Gött!!

Men till min poäng då, vi kockar jobbar ju rätt så många timmar. Bara dessa tre dagar var jag Schemalagd 20h, men jobbat 32h.

Man får hålla igång medan man är ung.

Ikväll käkar jag pizza, dricker saft, skriver prepplista, svarar på mejl och badar fotbad med massage ❤. Samtidigt som TV är på, vardagslyx!



  Imorgon blir de en lång och mysig runda på Gordon groda efter jobbet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback