Jag är nog en sån som alla hatar....

... på bion!

Jag tittar mycket på film, väldigt mycket, och har sett allt från storrullar till rullar som är sämre än en äppelskrutt! Även en del av dessa på bio, så jag är van biotittare men ingen vanlig. 

Att sitta i en tyst biosalong med andra människor, man hör en hostning eller en nysning samt massa prassel och knaster från snackset. Det är en spänd stämning och att sitta tyst så länge är för mig svårt, jag som gärna pladdrar på - mycket! Hahaha!

En och annan kommentar brukar försvinna ut ur munnen min, dock aldrig högt så alla hör. Oftast skrattar jag på "olämpliga" ställen eller fnyser åt skådespelarna. 
En duktig regisör eller manusförfattare som vet vad de gör brukar lägga in en och annan humoristisk pik i en helt allvarlig eller seriös situation, detta på samma sätt som de pikar till skådisar, andra filmer eller en viss scen i en film i samma serie. Alla kan inte se detta, eller ens veta om att de finns där. Jag tar ju första chansen att få skratta till eller le i en actionscen där en pik eller felsteg görs. 


Ett exempel på detta är den nya Terminator-filmen, som i sig är en seriös film men med humor i sig. Alltså den har sina bra stunder med gott om humor men också små pikar där jag satt och småskrattade för mig själv. Skulle nog tro att alla tyckte jag var ganska störd...
 
Här är en humorscen i filmen, må se groteskt ut men grymt i filmen med sammanhang. 

Frågan är ju om detta är ett okej beteende på bio? Eller är man respektlös om man skrattar? Även om man skrattar under andra scener än just humorscenen?

BTW - har ni ej sett nya filmen? GÖR DET! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback