Klockrena Gordon

Gordon groda skötte sig exemplariskt idag när jag jobbar honom på banan. Värmde upp ganska snabbt, la nada fokus på detta idag. Han fick skritta lite och så trava på halvvlång tygel några varv innan jag samlade ihop honom.

Han fick jobba lite lätt i trav på fyrkanten, enda jag vill är att han ska vila på steget. Alltså långsammare och längre trav men egentligen bara trava i ett lägre tempo. 

Galoppen var mer fokus på lite längre tygel. Han skulle inte springa på utan hålla sig även där i ett lägre tempo och bara rulla på. Med lite längre tygel. Skötte sig bra.


Han fick kliva över denna studs några gånger i båda varven. Varför? 
Jo, en häst som rör sig igenom hela kroppen är lättare att forma och jobba med :)

Efter att han rullat igenom så fick han lite till galopparbete men nu med fokus att ha en bra grundgalopp med lite stamp i sig! 

Seda  var det trav för hela slanten, mycket jobb på volterna och red mycket i en 8. För att få med yttersidan och hela tiden byta varv så man kunde ställa igenom i båda varven med jämna mellanrum. Detta funkade väldigt bra och när han slappnade av och hittade en lägre form rörde jag honom inte och lät honom trava på där. Berömde med sits, hand och röst men störde honom inte mer än så :) han gick i traven som en klocka, höll en stadig låg form. Gordon är ju en häst som är lite högrest och går gärna mer uppåt än framåt så är väldigt nöjd med både mig själv och Gordon! :D

Tröttis efter passet (ja, nosgrimman har jag lagt bak på nacken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback