Maria, get your shit together...!

Nu är det dags för en förändring!


När jag började jobba lite mer inför sommaren så är det svårt att hinna med allt. Jobb, träning, kost och två hästar. Det gick inte. Vad var då lättast att sålla bort? Ju, kost och träning. Ja, sanningen är sådan - inte ett dugg som man vill ha det. Man väljer genvägarna och absolut inte alls är några genvägar utan som sätter dig på helt fel vägar mot det mål du vill till.


Men träningen fuckde jag upp för mig själv efter vårruset. Tyvärr.


Kosten är svår och hålla i detta yrket jag har valt, att jobba som kock och samtidigt försöka att inte äta fet mat, småäta eller att inte äta mycket. Well, som det låter så är det inte alls så bra. Att äta en bra personalmat är inte svårt, när jag var i Mörrum eller körde lunch på Brasseriet. Däremot kvällarna var omöjliga att inte äta pizza på eller någon annan fet mat vi snabbt kunde slänga ihop innan man gick hem. Sad but true. Stressen påverkade en hel del. 


Men nu, efter uppehållet och att ja - ha gått upp i vikt igen - är det dags för en förändring. 

Jag har haft uppehåll i min träning i 3 veckor nu för en attack av förkylning och stressen av två jobb har ju inte gjort den lidrigare för min näsa precis. Men nu är jag tillbaka på banan, nu kör vi fullt ös.

Iaf 20kg denna gången, som ett första mål. Let's do this!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback