Ricaruso

 
 
KWPN valack, f.1998, ca174cm


Ja, vad ska jag säga om denna gosse? Han är verkligen speciell ;)


För det första är han rätt så stor, maffigt byggd men var verkligen snäll när jag gjorde iordning honom :) 

Men så när vi skulle rida, han hade rätt högt burna steg men lite "långsam" så att säga, vägvinnande men lite långsam takt :) Väldigt högställd och fick inte till honom riktigt mellan skänkel och hand. Hittade inga knappar alls :/

Men så bytte vi ju hästar idag och HOPPADE, WFT? Största rädslan ju xD Hahahahaha


Karolin såg de och fick försäkra mig om att han aldrig stannade, han hoppar i alla lägen så då vågade jag gå på honom och ge honom lite galoppsträcka mellan hindren och då fick vi in en mycket bättre rytm. Även om jag själv var före honom i något språng och han hoppade ju så slog i bakvalvet innan jag hittade rätt ställning med min egen kropp :)

Men om jag hade fått rida honom konstant i två veckor så tror jag nog att jag hade fått kläm på honom :P men ja, vi kämpar vidare! :)

Kassa mobilbilder:


 Träningen
Linje 1 (grön) hoppa snett igenom, volt, hoppa ut snett igenom.
Linje 2 (blå) hoppa in snett igenom, båge, hoppa ut snett igenom, linje på långsida - 7 galoppsrång
Linje 3 (röd) hoppa blå linje och sedan hoppa snett igenom, och genom kortsida och snett igenom igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback