Viktväktarna

Igår var jag på mitt första möte och den 29/10-14 var sista dagen i mitt gamla liv. Nu ska jag göra något åt detta, ett steg i taget - en fot framför den andra!

Jag ska nu under 7 månader försöka nå en vik som är hälsosam för mig. Om man räknar på min längd, 169cm, så ska jag väga mellan 64-71kg engligt ett hälsosamt BMI. Mitt mål är att komma ner runt 75kg, det är från idag 25,5kg. 

- Jag ska försöka hålla modet uppe och orka räkna points, som det heter, i 7 månader. Jag vill kunna starta upp lätt med lite träning för att sedan utöka det samtidigt som jag minskar i points och då kan träna mera för att förhoppningsvis kunna fortsätta träna efter jag nått min målvikt vilket jag ska göra på 7 månader! Det är 4kg i månaden jag ska gå ner, det SKA inte vara några problem ;)



Körde min första dag igen, började stiga upp tidigt och käkade frukost. Efter frukosten var jag ute och gick med Frida och hästen Gordon, sedan käkade jag lunch. Slappade och nu kvällsmat ikväll. Jag får nu äta 37 points/dag och idag har jag 5 points kvar att äta och då tog jag ändå lite extra skinkröra och smör idag. Alltså idag var det inte så svårt att hålla mig till detta, vi får se hur det går ;)




Och NEJ, jag kmr ej lägga in några förebilder här just nu, ni slipper se mig i bara underkläder! 
Utan när jag känner mig bekväm med hur jag ser ut kmr jag lägga ut före och efterbilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback