Vänstervarvet, äntligen!

Ja, det inget byte av hästar i torsdags så det blev en sväng med Ricaruso iaf. Men det var ganska okej. Mina långa sporrar åkte på för att komma åt honom riktigt, så jäkla skön känsla asså! :)

Han är ju vanligtvis väldigt svårt i vänstervarv, precis som alla hästar har han också ett svårt varv. Men idag var det väldigt tvärtom, kan ju vara så att jag satt lite snett så jag fick inte till det alls i högervarvet. Varken galoppen eller traven, endast skritten. Vi övade på en liten fyrkant där vi skulle flytta bakdelen några steg i varje hörn så hästen vände på frambenen. Halv framdelsvändning. Kanon, en övning jag gjort nästan varje träning för Pia Sohl (red 2ggr i veckan för henne) och både i trav och skritt vet jag ju hur man gör och det gick relativt bra i traven och var nog bäst i skritten :) Gött asså!



Men övrigt fick jag igenom honom i alla gångarter i vänstervarvet, hur skönt som helst. Bästa träningen som jag ridit honom, det var en väldigt skön känsla :)
 

Nästa gång är det byta, ska ändå bli skönt. Spännande vilken häst jag får!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback