Veckans Loca

Många dagar denna veckan som vi spenderade tillsammans
 

TISDAG
Lugn skogsrunda hade jag planerat så jag tog bort snokremmen från tränset och spände remmarna på tränset lite lösare, funderade på att strunta i luvan också men var nog tur att jag behöll den på :)
Hon var pigg och framåt men när vi skulle förbi minkgården så bara frös hon fast, jag skänklade, försökte gunga igång henne men ingen hända. Daskade till henne på rumpan men hon hade frusit fast. Tönthästen ;) Hon stod då bredvid en dånande fodermaskin till minkarna men hon spanade på något längre fram :) hahah knas 
Men fram kom vi tillslut och runt och hem helskinnade xD

TORSDAG
Vaknade försent, allt blev ihopstressat från att jag kom till stallet tills jag körde hem. På med utrustning och ut en runda med lite mera trav än i tisdags och mer fokus på rakriktning. Hon skulle vara samlad, ha framåtbjudning och hålla sig rakriktad. Efter rundan så hann jag inte mocka utan fick tyvärr lämna stallet i samma skick som när jag kom dit :( Mår dåligt av att inte mockat något dag när jag har ridit. 

FREDAG
Markarbete stod på schemat, så jag stressande inte till stallet utan tog det efter min intervju med Black and White och efter jag handlat så körde jag till stallet. Gjorde iordning fina Loca och på med gjord och ländtäcke sedan ut i padddocken och jobbade henne på töm. Hon förstod ju tömkörning och även ställning och liknande. Väldigt duktig och precis som när man rider henne, känslig för hjälper :) Men hon släppte igenom och nackställningen var låg och hon var väldigt avslappnad. Då räckte det, man ska jobba tills man är nöjd :) Tog väl 20-25 minuter innan vi kom tillbaka in i stallet och hon fick då komma in i boxen och fortsätta äta :)

LÖRDAG
Tvingade alla i stallet att följa med ut i skogen på skrittur som jag skrev tidigare om :)


Nästa vecka blir de mys i skogen på tisdag och klättring på torsdag och arbete på banan på lördag :) 
Ska bli sol på tisdag så kameran ska få följa med till stallet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback