Hoppträning m Marlon

Då var det sista veckan med Marlon i torsdags och vi hade lite hoppning. 3 hinder :)

Red först i trav och red volter (grön). Funkade bra ;) Trav, hoppa, galopp och sedan sakta av till trav och ta nästa. Inga problem så, ville inte ta höger galopp på första hindret och sög som in i mot sista :)

Sedan var det dags att hoppa i en rak linje (blå), alla hinder snett och för Marlon var det inga problem. Tog sig över även om hästarna automatiskt flyttar sig lite eller vill ställa sig så de ej hoppar de helt snett. Var inte riktigt framme till första så blev 5 galoppsprång mellan första och andra medan 4 som det skulle vara mellan andra och tredje :)

Sista två gångerna reda vi på vanligt böjt spår (rosa) och då var jag själv inte klar med Marlon innan första hindret, kom lite nära och blev lite orytmiskt mot andra och fick bli ett litet jätteskutt men var mjuk och följsam och höll balansen väldigt bra :)

 
 
Första hoppträningen med mina stövlar, de var superbra. Hade dock önskad mer stöd i vänster ankel som jag är svagare i. I mina Dublinskor får jag ju stöd då de går lite högre upp och sitter tajt och är tjockare än stövlarna. Stövlarna är lite för mjuka för de :/ Men det löser sig nog när jag gått ner i vikt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback