Regnig natt i Götet

Imorse lämnade jag Sandhamn och körde till Göteborg, var här vid 3 och skulle hitta en parkeringsplats utanför Hotel Odin men icke. Det var fullt. Så fick köra kvarterat runt, i ösregn, i göteborg med bussfiler och skit. Man såg ju inte ens vilken fil man körde i, stod mycket vatten på vägen. Men hittade runt, klampade in och fick koden och körde ner bilen i parkeringshuset innan jag påbörjade vandringen bort till hotellet jag skulle bo på inatt. Arena Hotel.


Här har ja bokat ett enkelrum till priset av ca 500:-. Kom in på hotellet och det ser lite ut som skit, spacklat vid vissa stolpar. Är någon och håller på och lappar mer av väggarna. Checkar in, får rumsnyckel och går upp. Rummet är litet med fönster mot bakgården, men jag är ju inte här för att titta ut genom fönstret.

Satt vid datorn och sen la jag mig i sängen och sov i typ någon timme, masade mig ner till en pizzeria som jag hört har en av de godaste pizzorna i göteborg och jag måste säga att det stämmer säkert! SKITGOD pizza! Rekommenderar "I <3 Pizza" på Friggagatan 14D i Göteborg. Hemsida: http://www.ilovepizza.se/
 
Käkade pizza och så nu sitter jag i sängen med täcket omkring mig, rummet är kallt och då är jag rätt så kyltålig men icke!
Det är så slitet så det är ett hål i väggen, där de försökt laga men de spruckit upp, ena kontakten är borta, listerna i badrummet har svällt vid golvet då ingen gummilist stoppar vattnet ifrån duschen. Det finns ingen riktig garderob eller jackhängare utan det är som ett litet skåp med galgar med en spegel på motsatt sida. Det finns ett skrivbord, fina lampor, mjuk stol och en 32" LCD tv med massor av kanaler. Men jag ska absolut inte klaga, betalar man 500:- så kanske man inte kan begära så mycket heller?

MEN! Sängen är så in i helvetes mjuk! Helt otroligt, som hemma. Kommer sova så jävla gott i natt asså! :D STORT +!

Det ingår fritt WiFi som är snabbt och bra och frukost så vi får se imorgon! ;)

När de andra kommer imorgon flyttar jag bort till Clarion Collection Hotel Odin där vi ska bo natten mellan lördag och söndag, ett hotell med så mycket bättre standard än detta, men kanske hårda sängar? Vem vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback