Jobberbjudande

Förra veckan hände något som gjorde att jag nästan föll av stolen jag satt på, tur att jag kunde gripa tag i bordet!!



Som jag sagt så bor jag med 3 av 4 kockar och Azad va hemma hos "oss" för att typ hitta på något ihop med Peter (de har ju ett beroende av Burn Notice xD) men så frågade han när min skola va slut och vad jag skulle göra sen?
Jag svarade ärligt, jag vet inte..
Då sa han: "får jag bestämma åt dig?"
Så nästa sak han sa va: "Kommer du upp den 15 och jobbar hos oss?" 


Fattar ni lyckan när jag fick ett jobberbjudande från Seglarrestaurangen på Sandhamn?!

Sa ju att jag skulle fundera på det och de var då alla skuldkänslorna slog in, ska jag verkligen åka upp och spendera hela min sommar på Sandhamn? Men alla hemma? Hästarna? Kompisar? Familjen? Sommar på Hanö? Båten? Bilen? Vackra Sölvesborg...

Jag började tvivla på om jag verkligen hörde hemma här uppe och om jag skulle åka, nästan precis sagt att jag kunde hjälpa till med en häst, precis planerat upp min sommar med festivaler och annat skoj som Falsterbo och massa annat!
 


Så, av denna fantastiska chans fick jag bara skuldkänslor!

Kommentarer
Postat av: Anni oveson

Maria, du är ju bara dum mot dig själv om du tackar nej! Det jobbet kommer ju ge dig massor med värdefull erfarenhet, som sen kommer hjälpa dig att få ett annat jobb "hem-omkring" så småningom!

2013-05-06 @ 14:08:28
URL: http://teamoveson.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller med Anni. Klart att du ska ta jobbet. Du är ung och obunden och har egentligen inte några skyldigheter mot ngn annan än dig själv! Denna skyldighet du har mot dig själv är att komma ngn stans i livet, och man måste våga för att vinna. Sölvesborg finns kvar även nästa sommar och sommaren efter det. Om du nu vill tillbaka... Kram

2013-05-06 @ 17:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback