Dag 7 En show eller en film som har förändrat dig, och hur!

Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva här, det står helt still i huvudet tyvärr så vi ändrar den tycker jag!
 
 
Dag 7 En show eller en film häst som har förändrat dig, och hur!


Mister Bogart
född 26 juni 1996
död 10 december 2009
e. Uttini
u. Garbina ue. Porfyr

Hans stamtavla och all info om honom ligger inbränt i mitt huvud <3

 
Jag vet att jag tjatar om detta mycket men denna hästen, denna hästen va det bästa som hänt mig <3

Jag var skitskraj när jag red honom första gången men från den stunden så klickade vi och en lång och jobbig resa började. Från att testa honom, till att "tävla" honom 30cm, till att ha honom som min 1 vecka - till att hoppa pay and jump, till att visa alla vilken stjärna han var, till att ha fantastiska hopptäningar, till att aldrig rida honom igen, till att se han insjukna, till att få upp hoppet och att få känna genom hans tunna man och vackra fuxpäls och veta att imorgon, då får du lämna denna värld. Den onsdagen slutade jag aldrig gråta och torsdagen den 10 december 2009 satt jag i skolan och det var som jag kände när han drog sitt sista andetag och slöt ögonen.
Bogart förändrade mig, han var den första hästen jag red som testade, som var pigg och som faktiskt var något att jobba med! En fantastisk häst som hade de lite svajigt ett bra tag men som fick komma i trygghet :)

 
 
 
Jag fick mod, självkänsla och mådde så jävla bra från maj till december. Även om sista tiden var svintuff ser jag tillbaka på den fantastiska tiden vi hade tillsammans <3 älskade ängel, vänta på mig <3

 
 


Varje dag till skolan och hem från skolan de 3 senaste åren rullade jag förbi hagen där hans mamma, Garbina, stod och betade och gör fortfarande! :*(



 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Kommer ihåg första gången du skulle rida honom hur nervös du var, men gick ju kanonbra sen! :D

Svar: Ja, du fick mig att göra det! Och att Jessica ens tillät mig?! Men älskade honom från första uppsutten stund typ! :D
hkmama.blogg.se

2013-07-10 @ 12:22:29
URL: http://www.diaria.blogg.se
Postat av: Bettan

Fruktansvärt på en så fin häst! Han va verkligen snäll den mannen!

Svar: Ja, det var han verkligen. Ett stort hjärta av guld! :*
hkmama.blogg.se

2013-07-11 @ 23:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback