Nya förhoppningar

Jag har sökt runt en del på blocket och på hästnet och mejlat 2 personer om lite hästar, när jag kommer hem i maj står jag utan häst igen.
 
Det är något jag inte skrivit ut i bloggen för jag ville vänta till jag kom hem eller ja, tills de var dags efter sommaren men Scarlet som jag ridit har ni kunnat läsa ar varit oren och halt vissa dagar.
Detta beror på en skada hon fått, troligtvis genom att ha halkat omkull i hagen på isen, och hon har slitit av ett ligament i ryggen men mår bra och har inte ont när det ej är tryck på ryggen. Det är därför det märks när jag rider henne och inte när vi springer med henne, därför markerade hon lite vid longeringen för jag hade en gjord på henne då. Och Sara, som äger henne och fött upp henne, har tagit det enorma beslutet att Scarlet ska få sin sista sommar nu 2013 och att hon sedan ska få somna in, det är nämligen en tuff behandling och en lååååång tid innan hon, om hon någonsin, blir bra. Detta är något som Sara inte vill gå igenom med sin häst och väljer därför att låta hennes häst somna in. Detta är ett beslut jag står 100% bakom och jag tror nog faktiskt att det är samma beslut som jag tagit, tro det eller ej så ser jag hur mycket Sara älskar Scarlet och att hon bara vill ge henne ett sista bra avslut istället för att hon kanske får mer ont senare..

Men tillbaka till saken...

Jag har mejat 2 personer, den ena svarade idag och jag skulle beskriva mig själv och erfarenheter av hästhantering och jäkla va svårt det är att skriva bra saker om sig själv. Tänkte också om jag hade en häst som jag behövde hjälp med, vad skulle jag vilja veta? Jätte svårt, har svårt att skriva CV och liknande också xD höhö
 
Jag hoppas på detta, ska försöka ha lite hästhantering när jag kommer hem, är jag kvar i sölvesborg efter sommaren får jag väl börja rida i olofström eller kristianstad (dock svindyrt). BTW. from den 9/4 är jag Snapphaneryttare ;) Något jag aldrig trodde på själv men nu är jag medlem i Snapphanarnas Ryttarförening och bara fått positiv respons.


Och bortvillad igen;

Men om du/ni känner någon som behöver lite hjälp med sin häst så ta hojta gärna till :) Behöver inte vara någon fulltränad tävlingshäst eller jätte välutbildad dressyrhäst som är redo för start i LA. Det kan vara den där hästen som bara behöver sättas igång eller rastas några dagar i veckan, sen hade de ju varit kul att kunna träna seriöst men insett att ibland får man lägga det på hyllan och bara ha kul med hästen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback