Jobb och lek

Har jobbat på Boke hela helgen och tränade både Buddy och Steffie igår men orkade inte rida Steffie - lat som jag är så tog på henne lite mundering och ut och tömköra i ridhuset. Hon förstod först inte men när hon väl kom i gång galopperade vi även mjukt och tog lite bommar och ett litet sockerbits hinder. Alltså tömköras ska det göras mera då jag kände att jag kom åt henne! När hon hade varit duktig och faktids arbetat släppte jag henne och lät henne skritta av sig själv. Hon är duktig! :)
- men så tänkte jag hon skulle leka av sig och såg om hon lyssnade  och joda! Både i skritt, trav och galopp xD

Trav


Trav och galopp

Ignorera felgaloppen men hon byter ju iaf ;)


Och så var det Buddys tur så red först och värmde upp sedan tog jag hjälp av gummiband bara för att få honom mjuk och följsam men såfort jag tog av det gick det bra i skitten men resten bara föll han iväg. Men jag red lite och så fotade Fanny mig sedan släppte jag honom och jag sprang runt som en idiot och han bara lunkade efter.

Här en en liten snutt bara för att ni ska få se helheten. Gick ju inte fota honom när man bara gick efter mig <3




Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback