Full fräs!

Idag var det full fräs på ponnyn min ;)

Ja, jag kallar henne ponnyn min då hon känns som min när jag rider henne. Jag sköter om och rider henne nästan precis som min egen. PUNKT!

- Så eftersom de blev ridhuset igår så tänkte jag rida skogen men ville ändå arbeta igenom henne rikitigt och de finns ju så få fält/ängar/åkrar att rida på vid Boke. Det finns miljoner här hemma men det hjälper ju ej mig.
Men jag red bort till ett fält där jag och Bogart hade galopperat en gång men där var nu sått men så följde jag en annan väg, väldigt jobbig då det var massa rötter och skit men vet ni vad som fanns på andra sidan? Den perfekta åkern! :)

Började värma upp i trav och hon kändes jätte laddad.

När jag skulle gå ut ur boxen hade hon haltat så vi kolla så hon inte hade ont. Klart hon har ont eftersom muggen fortfarande sitter kvar - dock ser det mycet finare ut! - så är hon ju öm men sedan när jag gick bort med henne till bänken gick hon normalt och när jag väl kom upp kändes hon fin :)

Traven var överladdad och hon kastade med huvudet och kämpade emot mina hjälper, utom dom som drev på. Haha, man ska ju ha en jämn balans med eftergift och tygeltag samt skänklarna men fasiken heller. Här var det bara tygeltag. Haha!
Jag lät henne galoppera då och fick sitta och tjuvhålla hela tiden och samtidigt och hålla kolla koll efter hålor eller annat. Men när jag kände hon var uppvärmd och lite böjligare så skrittade jag runt lite, kollade läget. Och så började jag lugnt,, hon hyperstirr, trava på en volt. Supertaggad var hon.

Så passet blev mest att försöka hålla henne lugn i omgivningen och att hon inte ska sätta full fräs så fort fältet öppnar upp sig. Det kommer ta ett litet tag att bara få henne lugn och sedan kommer nästa problem, att arbeta ihop henne.

Bild från betet ;) Älskade poonie <3






Har en annan god nyhet: HON ÄR DRÄCKTIG!!  :D

Nej, men erkänn: Om ni inte visste om att hon sväller efter knappt en vecka på betet så skulle man kunna tro det!

Kommentarer
Postat av: frida

Roligt att hon är dräktig! :=D

Vem är pappan? =)

2011-09-22 @ 15:19:18
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback