hästig helg

Red ju både Sam och Steffie i helgen, och på lördagen hämtade jag in dom båda och det gick helt ok. Sedan red jag Steffie först och ja, de gick bra. Inte mer än bra. Helt vanligt men hon drog inte så mycket och en enda gång kände jag att hon sög tag i bettet och längde sig fint. Det var typ 4 galoppsprång sen så slog hon upp huvudet lite och fick den där korta Steffie galoppen :/ Sedan var de Sams tur och vi lufsade på fint, vid denna tiden hade även Anna och Birgitta kommit in för att rida Peggy och Classic. Sedan i söndags körde jag dit upp, kort efter dressyren så jag skulle hinna med allt. Så jag började med Steffie då jag tycker de är bäst. Spänner mig nog för mycket så när jag sedan sitter upp på Sam kan jag verkligen slappna av. Just därför skrittar jag gärna honom barbacka. Han var jätte pigg, kändes helt underbart att han ville gå fram och han flöt nästan in i joggen hela tiden. Men han ska skrittas i en månad. Inte trava, jogga eller galoppera. Det är inte den första hästen jag bara här skrittat. Min foderhäst trampade på en spik utanför stallet och skrittade henne en stor del av sommarlovet. Även Pauline, när vi hade ridit henne som mest och hennes ben protesterade en del. Då va de till att skritta, tömköra eller gå ut i skogen med henne. Och båda dom hästarna blev bra. Foderhästen återställdes och några månader senare såldes hon till 2 kvinnor i Jönköping. Pauline blev också bra och jag slutade rida henne då, ville inte slita ut henne. Detta var på sommaren 2009 och sedan i december blev hon jätte dålig igen och vi alla trodde att hon skulle dö men hon kämpade på och blev bättre. Det var en söndag och på torsdagen hade Bogart fått somna in så det var en jobbig vecka. Men i April 2010, då fick hon somna in och för evigt galoppera över de gröna ängarna. <3 Jag gled ifrån ämnet lite. Så Sam fick bara skritta, inget annat. Dock så fick han in några travsteg när vi gick från hagen. Det blåste en del så han såg väl spöken i varenda hörna. Jag trodde han skulle bocka av mig eller typ få västa dampet men nejdå. Han var så smäll så. Min lilla Sam.. <3 Sedan var de Steffies tur och värmde upp henne som vanligt och red på henne, när jag hade ridigt i kanske 30 minuter började hon gå fint i skritten och även i traven. Och hon bara flöt iväg i galoppen så jag slutade sedan där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback