280311 - Måndag

Jaha, dagen började vid 04.00 och slutade vid 00.23 Vaknade vid 4 och kunde inte somna om så vid 20 över 5 steg jag upp. Plattade håret och satte lite volym innan jag tog ett diadem. Dagens frilla var klar. Åt ett äppel medan jag klädde på mig och borstade tänderna. Visst är jag duktig? Skolan gick sjukt fort och när eftermiddagen kom var jag, Anna & Tim o hjälpte Thommy med att duka inför framtidsmässan. När de va klart var jag kvar lite i skolan och sedan stack jag hem. Jag somnade på 432, bussen från Sölvesborg, och fan va jag fick ont i nacken! Men jag hann vara hemma i 30min, trycka i mig resterna. av gårdagens sallad som blivit över. Drog på mig ridkläder och halv 7 kom farmor och farfar. Dom skjutsade mig in till Boke och jag började med att skritta Sam. Det fick bli lite skritt i paddocken, det är ju bra för hästar som har haft problem med benen, jag var lite osäker men till slut bestämde jag mig och Bettan tände i paddocken. Men jag blev ganska irriterad och lite sur på Sam. Han lyssnade inte så bra på mig, kanske för att jag hade sadel på honom? Kanske hade den snällaste hästen på jorden en dålig dag? Kanske var de jag.. Men de blev ändå skritt i typ 27 minuter sedan vandrade vi in och jag började samla ihop alla jäkla höpåsar. Birgitta har 4 hästar så de blir ju 12 påsar om dagen typ. Så ja, det blir en del. Jag packade 19 höpåsar: 5 till Peggy, 5 till Sam, 4 till Classic och 5 till Steffie. Jag här ingen aning om varför de inte fanns en påse till, som Classic skulle ha.. Sedan gjorde jag iordning i stallet och sedan tog jag sadeln och min hjälm och gick ut. Gunilla rider ju med sin egen sadel. Varför kan hon inte rida i en av dom 3 sadlarna som passar henne? Det är som nybörjare som kommer in och börjar ta av stiglädren för ridskolans säkerhetsstigbyglar duger inte och dom har då köpt egna på typ Eko. *suck* Men träningen, var ju redan irriterad över detta med Sam, Gunilla och de jag fått reda på i skolan. Jag måste visst göra om mitt powerpoint, det försvann ju när datorn krascha! :( Aja, och sur över att jag inte kan rida Steffie så bra som Gunilla. Så uppvärmningen blev skit, i galoppen bara vände hon rumpan inåt och när vi började då den riktiga galoppövningen var hon ganska lugn den första gången sedan bara stop hon och hoppade innan hon kastade sig framåt, i fel galopp såklart. Det var ganska roligt för jag visste att hon inte kunde kuta iväg om hon slängt av mig. När hon har gjort så i skogen då har de varit hemskt för om hon kastade av mig vet jag ju inte om hon stannar kvar eller hon skenar iväg. Sam tror jag hade stannat om man flyger av. Så tryggt känns de. Men jag fick ingen ordning på henne, på den andra långsidan gick de superbra att fatta galopp och när jag red utanför bommar och sockerbitar, på samma sida, skötte hon sig också fint. Men jag kämpade men lyckades inte riktigt och de blev bara jobbigare och jobbigare för hon lyssnade mindre och mindre. Men hon skötte sig utmärkt när vi hade saktat av och jobbade jätte fint i både skritt och trav. :-D Bettan sa att skulle testa en gång till sedan ville hon sitta upp och så jag försökte ordning på henne men de gick inte så Bettan satt upp efter hon klagat på att mina "långa" ben. Och att jag hade ett litet huvud. Jag har inga långa ben, dom är korta och tjocka. Jag har ett stort huvud, ingen jag känner har en större ridhjälm än mig. Men tydligen så har Bettan de.. Men fan, när Bettan satt upp och red henne, då skötte hon sig perfekt! Det är jag som rider dåligt! Jag satt upp igen, och vid detta laget hade alla försvunnit ut och klockan var 22.30. Men jag testade igen och Bettan berättade hur jag skulle göra och jag gjorde så och hon lyssnade jätte fint och gjorde precis som jag ville. Kändes skönt efter en sån dag, och hon var ganska svettig. Äntligen! Så jag lämnade henne i stallet med ett fleecetäcke och stack sedan hem. var hemma 5 över 11 och kom inte i säng förrän 12. Namnsdag också, Birgitta var den enda som hade koll. Ingen annan.. :/

Kommentarer
Postat av: Fanny

Grattis i efterskott då ;P

Jag äger inte ens någon almenacka så jag har inte ens koll på min egen namnsdag xD



Kul att det funkade med Steffie i slutet :) Gäller ju verkligen att hitta knapparna på vissa hästar, och ibland behöver man lite hjälp på traven, det är ju därför man rider för instruktör, hade du ridit Steffie PERFEKT så hade du ju inte gått på lektion ;) eller hur!?

2011-03-02 @ 16:23:03
URL: http://lindelou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback