Benny Grünfeld

Lyssnade på Benny Grünfeld igår, han är typ 82 och överlevde Auschwitz. Det var helt respektlöst av Achmed som kastade en gummigrej på honom! Är så jäkla trött på såna människor, såna som inte har någon respekt för andra människor eller för det förflutna. Läste en kommantar idag på en artikel att en kille eller tjej frågade varför alla reagerade så starkt. Fasiken, måste fan citera:


"Måste vara intressant att lyssna på sådana föreläsningar. Men något här förbryllar mig, nämligen detta:
- Vi vill samla alla nior. Det här angår verkligen oss alla, säger Evelina Norman.
Hur angår detta oss? Jag har ingen tysk släkt, och har ingen som helst koppling till Tredje Riket. Så på vilket sätt "angår" det mig? Det är närmare 70 år sedan detta inträffade, och de allra flesta svenskar har ingen som helst koppling till det inträffade, så hur "angår" det oss? Det angår egentligen inte ens de flesta idag levande tyskar. Skulle vara väldigt intressant att höra hur man resonerar, när man säger så.

Det pågår ju folkmord i världen IDAG, och det angår väl i sådant fall oss mer än detta?"


Asså fy fan! Hur kan man säga att det inte angår någon? Det angår ALLA, exakt alla. Fy alltså, skulle kunna spotta på den personen asså.. Nej, förlåt men jag blir så jäkla arg över sånt. Hitlers jävkla nazistfasoner har påverkat hela världen. Om en sån sak händer igen, tror Matti då att hon/han kan knalla runt på gatan helt oberörd? Vakna upp ur sin dvala och se på världen. Du säger själv att folkmord händer idag och att det inte berör? Vi skickar ju för fan våra trupper till krig som inte "angår oss" vad är det för jävla skit?! Även om du lever i din lilla bubbla så finns det folk här ute som kämpar för fred. Som kämpar för mänskliga rättigheter. Även folk från Sverige hämtades och hamnade och mördades i olika koncentrations eller förintelseläger. Som som du...!


Så, nu har  jag uttryckt lite av mina känslor ang. detta och ja.. Det är skitjobbigt. Jag har så mycket jag skulle kunna skriva och det är hemskt att jag inte kan uttrycka allt i sofistikerat språk utan måste svära. Men det får ni ta.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback