Bilkörning o hästproblem

Haha.. Jag kan köra bil. helt sjukt :)

I lördags övade jag lite på hur alla växlarna sitter i våran 5 växlade bil. Konstigt att de finns en 6 växlad också! Då sitter de ju lite annorlunda. Har jag för mig iaf..

Sedan i söndags hämtade pappa mig i stallet o vi körde ner till strandvallen i Hällvik. Där övade jag på att köra ner bakom hellviksbadet o vända o så¨upp igen och vänta vid entren in till strandvallen. När jag kände mig säker och pappa förstod att jag fattade. Då körde vi hem, alltså var de jag som körde och de jag tycker är svårast är att hålla bilen på samma spår. Tkr de e lätt att glida ut i kanten, jag kör ju där med moppen! Hehe.. Men det gick bra, paniken kom en gång och jag använde fel fot men va fan. Vi kom hem levande och idag när vi ätit hos farmor och jag skulle fodra pollarna i stallet så körde mamma dit och jag körde hem. Det var mörkt men jag klarade det. Gjorde inget fel. Växlade ner, blinkade och bromsade med rätt fot! Haha.. Jag är grym asså!
     Men även idag hade jag lite problem med spåret men jag ska nog lyckas med de också!
Känns bara så sjukt äckligt för de känns som om man ska köra på dom andra bilarna man möter!

Synd att Åsa kommer hem på onsdag, nu kunde jag ju annars öva på att köra till Åsa!

Ikväll är de ridning på Sam igen, se hur han är idag. Han gick ju 2 dubbellektioner förrförra tisdagen, efter våran hopplektion på måndagen.
Det verkar som om hon red Titti innan ska få rida Sam nu. Det blir ju jag som blir lidande av detta!
När jag frågade om Steffie i sommras fick jag inte rida henne på mina lektioner för då red redan Gunill eller va fan hon heter henne men när jag rider Sam ska vilken som helst får göra det.
Det var inte jag som avlivade Titti, varför ska jag straffas över de? Humf.. Inte glad över detta alls och det känns som om Sam glider mig ur fingrarna.. Jag vill inte känna så. Hur ska jag göra om det nu visar sig att  jag inte får rida Sam längre? Jag kommer ju ändå att vara på Boke, hur i helskotta ska de gå? Ska jag drälla omkring i privatstallet och klappa på honom som någon kär ridskoleunge vars älsklinghäst har blivit privathäst?

Men det är ju de jag är, en ridskoleunge och ränderna går väl aldrig ur..
Pga. av jag inte har egen häst så rider jag ju på ridskola och jag känner att jag inte kan lära mig så jätte mycket mer på lektionshästarna så Sam är min livlina.. Utan min livlina sjunker jag ju bara ner till botten igen.. Help..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback