Full galopp och glädjeskutt på Ryssberget

Denna helgen trodde jag skulle bli helt död men det ändrades.. Haha, vi åt middag hos Susanne igår. Rygg"biff" (det har försvunnt. Vad heter det?) från Älg med en brun sås och egen friterade potatisklyftor. Till förrätt var det föresten en räkcoktail och till efterrätt var det choklad- och vaniljglass. Mycket gott.. Mums..
Efteråt sedan var jag ute en lång runda med Rocky :)

Sedan idag var det värsta grymma grejen då Birgitta ringde och frågade om jag ville följa med på en liten långritt på Ryssberget på Sam. Tsm med Birgitta, Anna, Rebecka och Alicia. Så jag svarade ja. Drog på mig ridkläder och stack till stallet. Tog in hästarna och gjorde iordning dom. Sedan var det uppsittning och utridning från stallplan. det var bra.. Allt var bra ;) Tills vi kom över till banvallen och först en kom cyklande. Sam är ju inte jätte förtjust i cyklar. Men Birgitta red före på Classic och sa till honom att sakta ner o han stannade så vi kunde gå förbi. Det var inga problem, han var coollugn. Dukta pollen. Sedan kom en man på såna där landskidor och än en gång red Birgitta fram men Classic tittade också. Han lyssnade inte fast hon nästan skrek fram det. Tillslut saktade han ner och då hade redan Classic slängt sig bak, Peggy ner i diket precis som Sam. Han slängde ur sig något i stil med: "Jag har rätt att åka här" och fortsatte. Sam bara stirrade på honom, helt skräckslaget och jag tänkte att jag skulle dö om Sam hoppade längre ner i diket. Sedan började Steffie och Polly att stirra när han kom bak till dom och där stod även Classic. Alicia sa typ till honom och då saktade han ner LITE. Hästarna återhämtade sig rätt snabbt så vi red vidare och upp i skogen då. Vi började trava och Sam han kändes taggad sedan skulle vi galoppera. Sam han bara flög iväg efter Classic, och dom började typ tävla. Det gick inte att ta tag i honom alls. Han böjade dra ner huvudet så det var bara att försöka vara lätt på handen och försöka hålla upp hans huvud. Ögonen tårades och det var lite roligt faktids. Jag kände verkligen kraften i honom. Men sedan var det att stoppa. Men så fort Birgitta fått stopp på Classic saktade även Sam ner sedan trippade han på tårna resten av vägen. Vi travade sedan lite till och han var som en bomb! Han började typ galoppera och varje gång han började galoppera gjorde han typ ett glädjeskutt.. Det var en helt annan sida än jag har upplevt Sam. Jag visste ju att det var tryck i Paint:en men inte sånt tryck ;)
Vi skulle sedan galoppera upp för "Grisabacken" eller vad den nu heter och fy fasiken vilket kraft det var i honom. Jag var livrädd medan adrenalinet pumpade. Jag såg säkert skiträdd ut men det var så jädra häfftigt!
Sedan var det då hem, skrittade på vägen då mot cykelvägen innan motorvägensbron. Då kom det en bil och Anna o Birgitta började trava lite före för att dom skulle rida in till kanten mera. Sam började då också trava och jag lät honom. Jag hade lite halvlånga tyglar och inga stigbyglar. Sen så tar han ett sånt skutt och börjar galoppera. Jag börjar asflabba för jag tyckte det var så jädrans roligt. Ja, sedan var det att fortsätta hem och spola av honom..

Sedan hem, duscha och sedan kalas hos Ursula. Hon fyller ju 22 på onsdag :)


Sam


Rocky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback