Helgen :)

Fan va fail, sa att jag skulle skriva ett ordentligt inlägg i helgen och idag är det tisdag men man får väl ta det som det kommer?

LÖRDAG: Någon form av kurs med ungdomssektionen och sedan BODA BORG vilket var mycket roligt. Var med Hanna, Frida, Ida och Sam :) Mycket sköj! Sedan kalas på kvällen, åt bara middag sedan körde jag hem och tittade på New Moon på den stoora TVen. Mycket göttigt! Har ju sett den 3 gånger på datorn och ja, Edward var ju lila! Haha, men det var varma och sköna färger! Mycket mjukare färgen än Twilight men än en gång stör jag mig på linserna. Andra nyanser på ögonen och så stör jag mig på att Roberts linser sitter lite snett i någon scen så att han se helt CP ut men det är bara jag som stör mig på såna småsaker ;D

SÖNDAG:
Först upp klockan 5 (6 vid ändrad tid) och så sticka till stallet vid den tiden. Fixa till Morris och sedan in i lastbilen och köra mot Ängelholm för lite laghoppning på elitnivå ;) Haha, det lät proffsigt! Jag somnade i en timma och sedan var det att snabbt ta ner Morris och så springa med honom för veterinären. När han var godkänd så på med sadel o träns samt skydd sedan dags för framridning och framhoppning innan dom skulle in på banan. Fick 4 fel och så lasta Morris igen och fika och titta på dom andra. När det var dags för Vicky att hoppa i laget tog vi ut Morris tidigt och jag gick med honom en bra stund, försökte köra lite lätta former av NH. Alltså, mest att leda honom. Han är ju lite stark och kan lätt dra iväg med dom som inte är så starka.. Han är lite känslig för kroppsspråket och fattade till en början men sedan blev det nog lite för mycket med massa andra hästar också runt så jag gick vanligt med honom. Sedan var det upp igen och framridning o framhoppning ;) Väl inne på banan fick Vicky och Morran 4 fel igen, Åsa säger att Vicky kommit in i en sån 4 fels period och än en gång skällde hon lite på Vicky för att hon inte riktigt släpper efter på tyglen så att Morris får dra henne över vilket gör att han river. Det syns tydligt när hon lättar för då blir han ju som en katt, smidig och är inte ens så nära bommarna. Men jag förstår Vicky, lite starkare häst jue och så inte så jätte små höjder. Det är inte lätt! Jag vet..
Sedan var det då hem, ingen placering för Snappis så vi körde hem. Jag somnade igen xD Så typiskt mig!
Men jag har lärt mig en läxa, aldrig somna när Åsa kör! Haha, nej.. Inte såå..
Jag vaknade av att Åsa ställde sig på bromsarna och allt som var på bordet där bak gled. Jag o Sandra var snabba med att ta upp allt men inte nog med det för Åsa började köra igen och så plötsligt får hon ställa sig på bromsarna. Jag kan fortfarande höra allt jag hörde då, det var hemskt. Jag insåg inte faran för alla då men gör det nu. Åsa får iaf tvärnita och allt flyttar sig där bak. Jag hör Morris stappla där bak, höra hjulen låsa sig och glida i grusen. Mitt eget andetag. Allt var så sjukt starkt. Jag tittar fram genom rutan och får se 2 jubelidioter komma gående över gatan med 2 hundar. Åsa hade fått bromsa för dom men så hade dom tydligen vinkat fram henne och sedan gått över gatan! Jag sket i allt annat och flög upp och hoppade in i skorna och ut genom dörren till Morris som stod som förskräckt. Han hade vidgade närborrar och andades lite stessat. Jag fixade till höet till honom och kände att lastbilen stannade så jag öppnade dörren ut så att Morris kunde se ut. Jag klappade honom sedan och han lugnande ner sig. Men fan, han står ju på sidan. Om han trillar eller på något sätt går ner på knä eller annat har han ingen chans! Livsfarligt och det står klart och tydligt HORSES på lastbilen. Om det tillochmed inte står HÄSTTRANSPORT också? Usch, kunde slutat illa för många där.. Tror vi var i Tyringe då eller nåt..?


Väl hemma var det att göra iordning allt sedan körde jag hem, duschade, spelade Sims, plattade håret och gick o la mig. Kollade på Johan Falk också ;)



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback