210410 - Onsdag

En vecka tills det smäller, då jag ska kasta mig ut i tävlingsvärlden igen men denna gången på ponny ;D


Men lite annat först, dagen gick relativt fort. Jag blev anklagad för att lägga mig i av Elisabeth för jag ställde en fråga. Sedan blev jag anklagad av att tvinga mina kompisar av Emmy. Så jag tvingar mina kompisar att köra moppe med mig på morrnarna, jag tvingar dom att göra sitt och datt! Emmy bräkte till o med ur sig att jag hade något emot henne?! Jaha, så jag är en tvingare. Jag ställer en fråga: "Ska vi köra imorgon? Halv?" som har då ett val att säga NEJ eller att vi vill köra själva eller nåt! Men nehe! Tack säger jag bara, lägg över bördan på någon som redan är så nerdragen i skiten att hon inte kan andas! TACK!
Vi på tyskan slutade lite tidigare så jag väntade inte utan jag bara körde hem, dom ska inte känna sig tvingade och det har jag sakt. Jag tackar för att dom väntar på mig och säger att dom inte behöver vänta på mig men gör det ändå, jag trodde det var för att folk är snälla men alla väntar tydligen på varandra för att sedan kunna anklaga oss för att ha tvingat dom! Jisses, hon drog upp utnjutning (stavas?) också!

Men när jag kom hem skrev jag BUS lappen till spökkvällen sedan stack jag o mamma till stan för att beställa KINA MAT, mums! Och så sätta upp lappen. Vi beställde maten, körde till Boke där jag satte upp lappen och Monica bara: "Vad gör du här?" Sa då att jag satte upp en lapp och så frågade hon om jag hade en egen "pistol" till såna man klämmer ihop papper med! Vte inte vad det heter just nu men något sånt heter det! ;) hehe
Men jag svarade ja och hon tog upp en likadan och så skrattade vi lite, allt verkade normalt förutom att det var sjukt tyst i stallet o så hittade jag mamma hos Clever. Hon har aldrig släppt honom, det gjorde jag för 2 år sedan! ;) Men så kom Nelly och sa vad som hänt, Myzac har tyvärr gått samma väg som Mister Bogart och Garant. Han gick på pencillin och sista dagen o fick då en allergichock på det och allt var över på 10 minuter. Usch, det är hemskt när det händer sånt, fina o söta Myzac.


Vila i frid  *1993 - 21-4-2010*

Sedan åt jag Kina mat och tittat på TVe. Känner mig lite lat idag också.. Slö på nått sätt!


Håller på med tärningar av mässing i slöjden. Detta är en mobilbild från förra veckan, dom är båda mycket snyggare nu. Den ena är helt slät och den andra är pågång. Jag jobbar på det =)



Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback