051009 - Måndag

TAAACK ÅSA!! =D     Mer om det kommer längre ner..

 

Skolan gick i rekordfart idag, hade gymnasie information vilket var rätt intressant. Träffade en del människor som jag känner och lite så.. Tror att jag är lite intresserad av att gå NV och kanske inriktning Media eller Ridsport med det beror helt på hur dom menar med ridsport och hästhållning..

 

Efter skolan var det att köra hem och byta om, sedan sticka till stallet och där rida ut på Pauline med Åsa och Chikitita. Tog väl lite en timme kanske och därimellan pratade vi om hästar och gymnasieval. Allt mellan himmel och jord. Åsa tyckte att jag gott kunde får en foderhäst/lånehäst och det hade hon sagt till mamma i fredags. Tror jag att det var? Inte helt säker..

Men kanske det då gick in för mamma att hästar verkligen är någon jag vill hålla på med på min fritid och man kan ju skriva ett konrakt på 1 år som fodervärd på en häst och funkar inte det de året och jag tappar intresset (som inte kommer hända) så är det ju bara att säga det men mina föräldrar är så rädda för att jag ska tappa skolan i allt detta men hallo?! Jag har ju nästan VG i alla mina ämnen så varför inte och visst, gymnasiet är svårare men det handlar om väldigt mycket ansvar och hur lär man sig det bäst?

Jo, genom att ta ansvar för sina läxor och sin häst. Lär man sig ta ansvar om ett djur så får man lättare att ta ansvar för skolarbetet!

Mina föräldrar är lite tröga och fattar inte detta!

Men åter till min dag, efter det så var jag var i stallet i en timme. Åsa klippte Missy och lite sånt (alltså man, svans och pannlugg) innan jag körde hem. Åt o tittade på lite TV innan det var till att köra till nästa stall och då hade Mirah varit hos tandläkaren och jag skulle ha Rodrika om Isabella (eller vad hon nu heter) inte skulle komma eller ta med sig en häst och om hon gjorde det skulle jag ta Clever och det var jag lite pigg på, tills jag såg vad vi skulle göra för något.. Jisses, enligt mig är den lektionen helt bortkastad men dock hade jag väldigt trevligt sällskap av Anni och Nanna =D Roliga, dom där två ;) Lätta att snacka med och så.. <3 hehe
Men så det blev ju då iaf ridning på Clever och blev longerad av Nanna, det gick väl sådär för min del men det gick mycket bättre med Clever om jag typ skulle haft Bogart.. Jisses, då hade jag legat på sjukhus och inte i min säng just nu.. Hehe
Men förutom de så gick det väl rätt bra, Nanna och D gick det jätte bra för, dom är fina ihop. Precis som Anni och D. Hela hon är fin =)

Ställde sedan lite snabbt in Clever innan jag körde hem, vill ju gärna komma hem så att jag kan göra någon här hemma men det hände inget ändå för jag sitter här nu och ska sova så fort jag stängt av datorn.. Så, godnatt!

Gammal bild på Clever;




Maria Mattisson



Kommentarer
Postat av: amanda

sv: aah :(

2009-10-06 @ 16:49:41
URL: http://amandanystroom.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: aah jättejärna skicka på msn :D xd<3

2009-10-06 @ 16:50:39
URL: http://amandanystroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback