231109 - Måndag

Fy fasiken..  Men jag har slitit på Preem! Det är min förklaring..


Idag red jag Clements. Fux, D-ponny, korsning, imp. Danmark och väldigt stark ;)

Heheh, det känns i armarna att det var ett tag sedan jag red honom sist, det måste varit ett halvår sedan. MINST. Jag red honom ju för Ulle.. Det var nog mer.. 8 eller 9 månader?

Dom sista månaderna red jag Bogart väldigt mycket..

Men Cleman påminner mycket om Gerrie, min älskade Gerrie som jag saknar. Min första sköthäst..

 

Men iaf, lektionen gick bra. Känns i armarna!

Han trodde att han kunde bli stark 20 minuter, och att han skulle vinna men han fick sig nog en liten chock. Jag satte honom på plats och när han blev stark och ville dra då fick han istället stå still. I slutet var han fin, svettig men fin i kroppen.

Frågade Maria om lite tips då han är så stark och jag vill inte sitta och hålla ponnyn hela tiden!

Hon sa att han inte alls sätt stark ut när jag red honom och att göra mycket halvhalter och sedan testa på hur han reagerar när jag blev mjuk på handen. Om han ökade då eller följde min rytm..

Lilla Clements <3



Ska tipsa och länka en blogg, Alicia's =D

Aliciaedlund.blogg.se            BESÖK <3



Gammal bild på Clements =)


Maria Mattisson


Kommentarer
Postat av: caroline

vilken mysig bild!

2009-12-06 @ 19:13:34
URL: http://febbss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback