191209 - Lördag

U-P-P-D-A-T-E-R-I-N-G-!
Så nu ska jag uppdatera er hade jag tänkt men ska snart gå och lägga mig, är helt slut asså!


Jullov, äntligen! Dock gillas kanske sysslorna som hör till julen mindre av vissa! Som tex mina föräldrar!

 

Men vaknade av att mamma och pappa letade efter ett par skor, och mitt i röran med skorna började dom klaga på hur mitt rum ser ut. Skönt att vakna till det!

Tillråga på allt så fick jag inte så mycket sömn men det var ändå slapp, vi var helt insnöade så inge julklappshandling! *Suck*

Men jag tog tillfället i akt och jag o mamma tittade på "Underworld" och "Underworld - Evolution" Mycket bra filmer som jag tycker ni ska se. Kanske inte den snyggaste killen men han har/hade sin charm också. Dom handlar om kampen mellan vampryer och varulvar. Inte alls som Twilight, här var det riktig fajt. Döda med silvernitrat och ultraviolettaskott. Helt sjukt bra fiilmer asså =D

 

Men efter det, var väl klockan runt 3 så jag drog på mig lite kläder och gick ut. Skottade mig fram med en liten skotta till friggeboden och drog fram den stora 'skopan'. Vad heter det ens? En stor skotta? Aja skit samma!

Tog fram de stora och gick tillbaka sedan skottade jag hela uppfarten nästan ner till grusen. Det tog 2 timmar att göra allt men fan va snyggt det blev. Skulle fotatmen det blev mörkt så tänkte att jag gör det imorgon istället men hur i helsike ska det gå till? Jisses!

 

Men efter skottning var det kalas hos farföräldrarna då farfar fyllde år. Fan, han är snart 80 och det märkts!

Och vi tittade på Dansbandskampen och FAN! Jag upprepar; FAN! Pappa vann igen. Han hejade på The Playtones vann som pappa hejade på och jag hejade på Zekes!

Sedan började dom snacka politik så jag grejade med mobilen innan jag gick och la mig i en av deras sängar. Asså fan, jag somnade! Haha!  Vaknade halv 1 och då snackade dom fortfarande och pappa försökta väcka mig genom att ringa till min mobil eftersom jag hade legat med den i handen xD Alle hade också SMS;at, jaha! Klockan 11 så jag jissade på att hon sov då men jag svarade henne.

Vi körde hem och jissa vad, det har fan snöat 15 centimeter snö nu ikväll, min vackra skottade uppfart var full med snö! Roligt morgon imorgon, första jag måste göra är att skotta annars kommer inte jag till stallet! Fun? Nooo!


Nu är klockan 01:19 och jag ska logga ut och se lite på tv innan jag ska sova, julklappsbyte och pynt i stallet imorgon! =D

Ciao <3 Maria Mattisson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback