Blandat 19-20-21-0809

Här kommer allt lite blandat för nu är jag på skrivhumör!

ONSDAG:
Min sista dag på sommarlovet spenderade jag hemma, inlåst och framför datorn med alla mina rollkompisar xD
Farmor och Farfar ville att jag skulle klippa deras gräs, som jag har gjort innan för en slant. 100 kr. Men jag sa att jag skulle inte tillbringa min sista dag som sommarlovet med att klippa gräs xD Hehe

TORSDAG:
Det kändes bra att börja skolan, träffa alla eller ja.. Nästan alla! *Suck*
Och medan Jingo snackade så satt jag lite vänd mot Alle och pratade med henne. Han blev lite störd på det och sa till, jag fortsatte. So what? Killarna längst ner snackade lika mycket som oss!
Sedan när det blev rast så kallade han in mig i klassrummet, är det normalt? Han stängde och låste dörren så jag intog försvartställning. Alltså med armarna i kors och en sur min. Han sa att jag inte skulle prata så mycket för att det störde. Då sa jag att dom som satt längst bak snackade lika mycket men dom sa han fanimej inte till. (Fast jag svor inte) Och om man ville snacka så fick man sitta där bak men då såg man inte!
Han sa att jag iaf inte skulle prata för jag avbröt honom, jag sa att han skulle strunta i mig och höja rösten så att alla andra hör. Jingo sa att han hade ont i halsen så jag sa till honom att ta en halstablett sedan gick jag ut. Jag tror att alla lärare är sura på mig! Aja, sista året sedan slipper man dom!
Men sedan, nästa lektion så satt jag knäpptyst och då var det killarna längst ner han fick säga till men tog han in dom efter lektionen? NEJ! Ah, vad jag hatar den CP läraren! Jävla pucko!

När jag kom hem så blev det datorn tills på kvällen, fick ju förlita mig på att någon fick mig att slappna av! Det gjorde den bra! Datorn..

FREDAG:
Skolan gick bra, alla lektioner också och dagen gick snabbt. Städade ut mitt skåp så att det blev snyggt sedan innan elevensval (som jag har HKK), så såg Alle att hon hade fått ett SMS från Johanna där hon sa att Alle skulle smörja Reod (uttalas Reå) och sedan om jag eller hon kunde rida henne. Så vi körde hem till mig efter skolan där vi hämtade all utrustning och sedan stack vi till Johanna. Inna var där och skulle rida Freja.. =( Jag vill ju också rida lilla Freja. Hon var väldigt trevlig men eftersom Inna ska tävla henne innnan hon blir såld så aja..
Men vi hämtade in Litla och Reod från hagen och fixa till dom sedan gick vi ut med dom och satt upp. Fick reda på ett Reod är 14 och Johanna har ägt henne i 7 år, det är Johannas ögonsten och när hon kom till Johanna var hon en väldigt bråkig häst. Slängde av henne och höll på men nu när jag red henne var hon hur snäll som helst. Hon hade varit på betäckning och är dräktig =)
Men hon var väldigt trevlig att rida, väldigt skön tölt. Dock inte så bra kondition då hon varit på betäckning i 2 månader på Öland. Hon lyssnade bra och var lätt att jobba. Hade det gått hade jag velat köpt henne. Så sugen var jag. Slänga hoppningen och alla halvblod åt sidan och kasta mig in i Islandshästvärlden. =) Helt klart.

Sednare stack jag och Alle hem till mig där vi åt lite och sedan körde vi till Preem och tankade. Köpte lite godis och kvällen slutade hos Alexandra =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback