240809 - Måndag

Har en del idag, mycket nytt och lite roligt men också lite tråkigt! Som alltid! ^^


Klockan ringde 7 precis som vanligt, jag stängde av den och mobilens alarm. Mobilen gick igång igen efter 10 minuter och jag stängde av det alarmet och sedan det som var senare. (Har alltid 3 alarm på i mobilen + min vanliga klocka).
Klockan var då kvart över och tänkte att jag kunde snoooozzzza till 20 över men nästa gång jag slog upp ögonen var klockan 5 över halv! Jag flög upp, rusade till garderoben och tog lite kläder som jag drog på mig för att sedan trycka ner allt i väskan, jag råkade då glömma katalogen från IKEA men skit samma.. Kastade mig på moppe och full fart till Mjällby där Alle väntade på mig. Tack <3
Sket i att låsa moppen, bara med styrlåset, och vi halvsprang in i skolan (började lixom 3 minuter senare), vi hann precis och första lektionen segade sig fram. Efter klassamlingen så hade vi SO och Sofia var hemma med sina sjuka barn, som vanligt. Vi hade en annan, namnet är redan glömt! Men lektionen var repitition och slapp genom att vi skulla skriva upp olika saker man behövde köpa till en lägenhet.

Efter SOn var det spanska och den nya spanska läraren heter då Maria José. [José Jalapeño on a Stick]
Hon är lite, mindre än min mamma, svart hår och ja. Typsikt spansk! Hihi, hon ser verkligen hur snäll ut som helst men ikke dåe..
Hon kom in och hälsade, började sedan snacka massa på spanska och ALLA såg ut som fågelholkar! Bokstavligen!
     Hon trodde nog att vi kunde mera men det kan vi inte så that is that!
Men iaf, hon skällde och var noga med minsta lilla men en sak var bra; Hon satte oss som inte är så duktiga med dom som är duktiga. Jag ska arbeta med Linnéa =D Det ska nog gå bra och förhoppningsvis så kommer jag att höja mig till ett G.    Hon märkte fel, hon tjatade och var riktigt jobbigt mot Jesper och Anders. Jag tyckte inte det var så roligt för dom och gud vad skönt det var att det inte var jag! Men man får nog hålla käften för om man snackar så kommer hon att kräva att man berättar på spanska då vi ska prata så mycket.. Jobbigt!!

Det var sedan idrott, vi pratade bara om kriterierna. Roligt (NOT)

Mat..

Sedan var det då rast och ja, jag blir så satans sur på en viss unge. Har sån jävla lust att pressa hennes anikte mot ett skåp och bara.. Jag vet inte vad. Jag skaka av ilska när jag tänker på det. (Ni som står mig nära vet vem!)
Asså, hon är sur på mig och jag på henne men hon ska ändå envisas med att snacka och svara på mina frågor. Det är fan inte första gången man jag ska ge er ett exempel. Vi kallar henne XX.
Ex. Idag på rasten satt jag, Alle, XX och Elof i korridoren. Vet inte varför men det gjorde vi och Elof och Alle snackade med XX och sedan så snackade jag och Alle och så.. Bla bla.. Jag satte på en låt med Dead by April och frågade Elof om han kunde gissa vad det var för band eller artist. Han gissade på Linkin Park så jag sa då att han hade fel och satte på Numb med Linkin Park istället.  Efter en stund bytte jag till Go All the Way (into Twilight) som dom har gjort som är med i Twilight. Andra låten på eftertexterna..
Så sa jag att jag tyckte det var helt sjukt att ett av mina favoritband fick köra en låt där.
Elof frågade vad den hette, till mig, och gissa vilken som svarade; Jo XX. Hon svarade och Elof sa att den var bra så sa XX att hon hade spelat den för honom och att det var hon som hade visat honom den.
Jag hade fått Elof att titta på Twilight med mig och spelat upp alla låtarna för honom!
Ni fattar kanske mitt problem? Hon svara på frågor som jag får men jag lovar er och henne en sak; om det händer igen smäller jag. Jag kommer säga vad jag tycker och se henne i ögonen innan jag ska gå.. Jag tänker inte bli vän men henne och jag har absolut inget problem med att se XX i ögonen! Hon borde ha svårt, efter vad hon gjort mot mig och Alle. Men jag får väl säga mig eftersom Alle struntade i det och blev vän med henne igen.

Sedan var det Svenska och sedan matte där jag fick fnatt på detta fucking kapitel. Jag tittade på talen och bytte till blå kurs. Gjorde fan 14 tal på 30 minuter. Är stolt över mig själv. Jobbade sjukt bra!

Dagen blev sedan bättre, kom hem. Fick dock gasa ihjäl lite flugor innan jag satte mig och lagade 2 par ridbyxor och en tröja med nål och tråd. Är nöjd med det också.

Mitt skrivbord höll på att rasa, en hylla trillade ner som pappa fick fixa. Sedan har jag tittat på Prison Break och det var ju sista avsnittet och Michael dog av ström. Sarah och alla andra klarade  sig. T-bag satt kvar i fängelse =D Rätt nöjd med slutet, dock ville jag inte att Michael skulle dö men vad gör man inte för att få en bra serie? Den gode dör..
Men detta är inte det ända!

Innan detta ringde Alle mig och frågade vad jag skulle göra i helgen. Jag sa att jag var ledig så hon frågade mig om jag ville ha en häst över helgen. Fredag, lördag och söndag. Inna ska iväg så då blir Freja ledig så jag sa att jag ville det =) Lilla Frejan =D Får prata med Alle imorgon om allt =D Skoj :D
Synd att Freja ska säljas!

freja
Freja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback