15 -> 16 Augusti (Lördag och Söndag)

LÖRDAG;
Klockan ringde vid kvart över 9 och då gick jag upp. Med många suckar och stön då jag hade somnat vid några minuter i 6 på morgonen så 3 timmars sömn! Usch..
     Jag duschade och ringde sedan till Alle och vi bestämde att vi skulle åka med tåget som gick 8 minuter i 12 så 20 över 11 körde vi och hämtade henne. Mamma stannade vid banken i stan och jag tog ut lite pengar sedan dumpade hon oss på tågstationen. Vi hoppade på tåget som sakta rullade mot Malmö med många stopp. På tåget snackade vi lite skit, lyssnade på musik och ja.. Kopplade av!
Vid halv 2, ca. Var vi framme på Centralen i Malmö och gick då snabbt till Stora Torg och sedan mot Jacobs Nils gatan där Salö;arna bor. När vi kom upp var nästan maten klar och jag presenterade Alexandra för Oscar, Johanna och Mathilda. Torgny och Marianne hade hon redan träffat innan. Dom höll på med mat, vilket var bra då vi båda var vrålhungriga!
Det blev en sårt Fiskgratäng med makaroner i. Den smakade annorlunda men var god =)
Jag hade redan visat Alle runt innan maten så vi packade upp lite och låg sedan och bara slappnade av medan Mathilda, Oscar och Marianne var och handlade. Johanna var också hemma precis som Torgny. Det tog inte så lång tid innan dom var tillbaka och då bytte vi om innan alla, alltså Johanna, jag, Alle, Mathilda och Oscar så gick vi ut och DÅ fick jag reda på att det var Rix FM så vi gick till Stor torget och ställde oss lite längre bak än i mitten och lyssnade på dom 2 personerna som "värmer upp" publiken. Alle sa något om att Alcazar skulle vara med så då blev jag helt tokig och sa att om dom kommer så ska jag tränga mig fram för att kunna se dom och få något bra foto!
Det som hände var att dom senare ropade upp alla artister och däribland fanns Alcazar. Men dom började inte för det gjorde Janet och sedan Kim. Efter dom var det Yoanna (hon från Island), sedan var det Hassles tur att spela. Vid detta laget hade jag och Johanna (dom andra ville inte) trängt oss fram rätt långt så att vi såg bra och fick någorlunda bra bilder =)  Inte för att jag visste vem Hassle var förräns han körde den sista låten; "Hurtful" Då visste jag genast vem han var, ni ser hur dålig jag är på sånt ;D
Mellan Alcazar och Erik Hassle körde dom på Rix Morgonzoo allsång ;) Rooooligt =) Vi vann, Tittis lag dåe =D
Men sedan var det Alcazars tur och då trängde jag och Johanna oss ännu närmare och stod där och 'dansade' lite ;)
Dom var riktigt bra Live och dom hade såna snygga Partyglasögon, dock var dom rosa ;) Självklart!
Efter Alcazar hade spelat var det Sarah Dawn Finer, vilken jag inte gillar!  Men gissa vilken som kom sen? Jo, självaste MIKA! Gud så glad jag blev, det är ju jätte häftigt och fick då också reda på att RIX FM var den första i Världen (sa dom) som hade spelat hans låtar så sa han att det var roligt att vara där och vet ni vilket språk han pratade? Han pratade SVENSKA och han var jätte duktig och kunde uttala det mesta. Det gick jätte bra och jag bara älskar hans nya singel, We Are Golden.
Vi gick en liten runda på festivalen när Rix FM var slut och sedan gick vi tillbaka för att vila, vi låg och slappade och ja.. Gjorde det vi gjorde xD Vi åt lite mackor sedan, allihop och sedan var lixom kvällen kommen så vi gick inte ut mera utan det blev att vi tittade på Hipp Hipp. Jag och Alexandra gick sedan och la oss, vi skulle ju upp för EMD skulle spela dagen efter..


SÖNDAG;
Dagen började vid 9 när jag och Alle vaknade, vi låg och snackade lite först sedan drog vi på oss kläder och gick upp. Det var bara Johanna och Marianne uppe men när jag gick upp på vinden var Mathilda uppe och Oscar på väg upp. Dom gick upp och vi åt tillsammans innan vi tittade lite på Hipp Hipp. Mathilda gick först sedan gick jag, Alle och Johanna och sist Marianne och Oscar. Dom skulle vänta på att Theo skulle komma.

   Klockan var runt 12 när vi gick och därför gick vi direkt till Stortoget och gissa vad? Det var typ bara 15 personer där så vi fick plats längst fram men lite vid sidan men det gjorde inget! Men vi satte oss tillrätta med rätt stor plats. Jag blev sedan sugen på Mini Donuts så jag och Johanna gick och köpte sedan satt vi och åt dom. Jag tyckte att dom 2 timmarna gick fort då dom helt plötsligt körde ut Svampbob på scen och sa att klockan var 2 och att det började. Så Svampbob var ute och snurrade tillsammans med Markoolio som sen hoppade ner från scenen och tramsade lite med oss innan han klättrade upp igen och det såg väldigt smidigt ut (NOT). Alla skrattade åt honom!
Markoolio presenterade Alice från Idol och så sjöng hon, sedan presenterade han några killar som åkte Skateboard, väldigt duktiga =) Efter dom var det Molly Sandéns tur. Vi sjöng också för Svampbob, han fyllde ju 10 år så vi sjöng och sjöng =) Hihi =D Dom kastade ju ut massa leksaker. Fick tag i en tidning, en svamp och ett litet kramdjur med Svampbob ;) Roligt =D
Sedan var det 5 personer som skulle tävla om att bli nästa Nick Star  och det blev en liten flicka som var 9. Hon gick vidare från Malmö och kommer att tävla mot andra. Hon var duktig men kanske lite ljus röst?
Och efter att tjejerna hade sjungt var det EMDs tur och då blev det lite hett i kläderna! Åh ja.. <3
När dom hade spelat klart kastade dom ut  massa leksaker och gissa om jag tog något som Erik kastade? Jo, en liten Svampbob. 10 centimeter hög ;) Men Erik kastade den <3 Min Erik!
Sist och minst spelade Amy Diamond och sedan var det slut! Vi gick en runda och sedan tillbaka till stortorget. Vi gick och köpte såna där Svettarmband där det stod; RUN EMD. En t-shirt kostade ju 200kr! Nej tack!

Vi gick sedan och åt på (som Danny säger;) M C  Dón álds =D Haha!
När vi hade ätit gick vi tillbaka men innan dess var vi inom Åhlens och jag köpte Dead by Aprils nya skiva =) Nöjd! =D
Vi gick hem och packade allt sedan fick vi gå till Cantralen. Vi fick vänta vid huset på Mathilda så vi kunde göra våran lilla speciella sak som vi alltid gör innan jag och Alle gick till stationen. Jag fixade snabbt biljetterna sedan kollade vi var tåget skulle köra och det stod på spår 6 så vi gick dit och väntade. När klockan var 18;27 ropade dom ut att tåget som gick till Kristanstad och Karlskrona gick från spår 2 om en minut. Vi fick fan springa och precis när vi hoppade på blåste dom i visselpipan och dörrarna stängdes. Vi gick rätt långt fram i tåget och satte oss där. Det var jätte nära att vi missade det!
    Jag hade sett en automat med dricka så jag gick bort och köpte 2 flaskor vatten till mig och Alle sedan åt vi några remmar som jag hade köpt. Så gick resan snabbt och vips var vi hemma i Sölvesborg.
Alles pappa sjutsade hem mig sedan satt jag hemma och rollade lite innan jag somnade framför TVen vid 3..


Det var min underbara helg med Alle <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback