Komma i balans

Något som inte har funkat i mitt liv på sista tiden har varit balansen. Balansen mellan mitt välmående, vad jag vill göra och vad jag behöver göra. Detta är då något som har fått min rutin att gå rätt ner i sopinkastet. Ja, sopinkastet.

Jag har tappat all motivation till att äta och att träna, allt känns bara jobbigt och onödigt. Jag förtrycker varför jag gör dessa sakerna och främst för VEM jag gör dem. Jo, just det - för mig SJÄLV! Men jag är ju inte ärlig mot mig själv!

Just nu ligger hästarna på hyllan - ja ni läste rätt. Jag har fått tagit en paus i december och ja i januari också. Det har inte gått att balanser ihop allt speciellt inte med min egna ångest!

Men därför kommer jag till er med goda nyheter! YES! 

Jag har fått ett heltidsjobb! Lilla röd beger sig åter igen till Karlshamn där jag nu har fått en heltidstjänst med start den 17 februari och restaurangen öppnar för allmänheten den 27 februari! SPÄNNANDE!!

Så allt börjar ljusna! Jobbet är nu klirrat, jag är inte ett dugg nervös alls! Känner mig lugn som en filbunke (om den är laktosfri vill säga) och är endast taggad till att börja jobba. Men med detta innebär ju också det svåra beslutet att säga upp min tjänst på First Hotel samt att jag inte kan jobba på Gästis. Det känns lite vemodigt att säga upp två tjänster men två deltidstjänster gr ju inte upp emot en heltidstjänst! HAPPY!


Mer om just detta kommer senare! Så idag, måndagen den 25 januari börjar jag om mitt liv. Med kompisar, med min pojkvän, med ny kost och ny träning - och ett nytt jobb! 2016 kommr bli helt fantastiskt och den tanken ska jag försöka hålla hela året! Det kan som sagt bara gå upp och framåt nu - fast vågen ska gå NER!

Toooodels <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback