Dag 13

Dag 13 Ditt favoritcitat



Jag har ett litet annorlunda favoritcitat som här är översatt till Svenska. Annars är jag ju noga med att det ska vara på rätt språk. Men jag gillar verkligen detta citatet på svenska och så kan jag inte japanska!

Men det går såhär:

"Acceptera det oacceptabla och uthärda det outhärdliga"

Detta sades av Japans kejsare Hirohito den 14 augusti 1945 och var en symbol för att kriget var slut, detta efter att de två amerikanska atombomberna släpptes över två japanska städer. 


Men häromdagen läste jag ett till, som jag nu har uppskrivet och hänger på väggen här hemma:

"Be who you are and say what you fell because those that matter don't mind and those that mind don't matter"
- B.Baruch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback