LCD skärmens alla delar

När jag skulle dra igång min fotoram idag så ville den inte funka, vad tänker då en normal människa?

1, lämna in den på lagning/garanti
- den är ju för gammal för de

2, försöka igen senare
- varför?

3, slänga skiten/köpa ny
- varför slänga innan man skruvar sönder den?


Dessa olika plast papper satt mellan ljuskällan och skärmen.

Men så hittade jag felet och troligtvis måste de blivit kortslutning av detta. Den har nog fått sig en bra smäll, har legat i en låda som jag inte rört sedan juni 2014



Inte visste jag att de är så många lager innan ljuset når skärmen, men man lär sig något nytt varje dag!

Jag gillar ju att skruva i de tekniska. När min ena DVD gick sönder skruvade jag isär den - nu är de ju också några år sedan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback