Den osociala och tråkiga?

Ja, lördag och sista dagen av Östersjöfestivalen i Karlshamn. Stort röjarparty där mina kollegor är närvarande! De ringer och väcker mig nu, 02.30, för att fråga var jag är för där är det fest! 
 
Älskar dem alla för att de tänker på mig vid halv 3 på morgonen och ringer efter mig, bara så jävla synd att jag ligger hemma som den tråkmånsen jag är. Eller hur var det nu?
     Jag gjorde upp en enkel regel med mig själv när jag bodde i Sandhamn - "om du är trött på jobbet ska ingen kunna säga att det är för att du var ute och festade eller söp kvällen innan." Ganska bra regel va? Denna regeln gör ju även att jag idag - nu - sitter hemma istället för att festa med mina kollegor i Karlshamn och vara social. Mitt arbetspass börjar 8.00 imorgon och då är jag först på plats, ska låsa upp allt och larma av, tyvärr är jag också själv med hela brunchen imorgon och det gör ju att man inte kan lita på någon att hjälpa till eller ha som stöd om man skulle vara trött eller liknande. 

Jag vet att det är för mitt eget bästa som jag stannar hemma eller ej stannar längst på en fest, men varför känns det inte rätt?! Herregud, hur kan man vara så förvirrad och inte veta in eller ut på samma gång? 


Enda stället där jag kan lufta är ju just bloggen, att jag inte skulle få lufta vissa grejer här skulle allt hållas inom mig och trycka ner mig. Men bara för att ett inlägg eller två är ventilationsinlägg är jag ju glad varje dag - nästan iaf xD hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback