Att jobba på egen hand

Nej inte bokstavligt, inte denna gången. Denna gången är mina händer och fingrar nästan helt intakta. Hahahaah!
 
Vi håller sommaröppet på måndagar på Brasserie Fridolf, 14-21.30 med en förkortad meny som vi kallar "Barmenyn" där det finns högrevshamburgare, kamben, ceasarsallad och kalixlöjrom. Bland annat, finns andra smårätter till. Detta levererar vi med en kock i köket och förra måndagen och igår stod jag där själv.

Detta fick mig att fundera tillbaka på de dagar då jag stod själv i Sandhamn och rockade ut både lunch, fika och kvällsmat till konferansgäster helt själv i flera dagar. Inga som helst problem, även de dagar jag stod ensam på Kajutan men mest hade man då en nisse - mina var Fredrik och Björn. 

Jag trivs själv. 

Visst måste team-känslan vara hög i ett kök där man jobbar så nära varandra men att kunna få vara själv en dag i veckan och bara köra sitt eget race är också väldigt skönt. Det är alltid bra att ha stöd men så länge man har grejer preppade så är det inga som helst problem att skicka ut mat själv, en måndag där de går mellan 50-60 varmrätter ifrån köket. 

Igår skickade jag ut 10st stora löjromstallrikar. Helt sjukt! De går aldrig så mycket löjrom i Karlshamn - på Sandhamn, absolut, men inte i Karlshamn. Bara för att jag inte "tycker om" att göra den, mest för att den stoppar upp lite i en kvällsservis där man lägger varm mat och så ska helt plötsligt den läggas. Nu när de gick med burgare eller liknande så lägger man ju löjromen och burgarbrädan undertiden den är i ugnen :)

Men som sagt, även om det är ett teamjobb så är det skönt att få stå själv - kunna få omorganisera bland preppen, få ta det i min egen ordning och inte anpassa sig efter någon annan än just pizzabagaren om min mat skulle gå med pizza. Rätt schysst ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback