Snyfthistorier

Läste nyss ett inlägg som låg uppe på framsida  av blogg.se, bloggerskan skrev ett öppet brev till sina mobbare från 8e klass. 

Nu är det min tur

Hon fick stå ut i 1år, självklart har hon gått igenom ett rent helvete men det finns dem som har det betydligt mycket värre! Om vi snackar mobbing så finns det dem som får stå ut igenom flera år, men de hörs aldrig.

De finns dem som gick igenom detta utan stöd från lärare och rektor, tjejen som skrivit inlägget fick stöd från lärare!

Jag är en av dessa:
Min mamma är från Polen.
Jag var inte smal.
Jag var inte söt eller snygg.
Jag var inte populär eller hade lätt att skaffa vänner.
Jag hade inget stöd från lärare eller rektor.
De som fanns där var mina föräldrar, speciellt min mamma.

Jag stod ut med detta från förskolan tills jag klev ut med mina slutbetyg i grundskolan den dagen jag slutade nian. Sista dagen jag behövde vara elev på Mjällby skola. 6 & 9 var väldigt lindrigt, när de äldre inte fanns kvar på skolan.

Jag blev inkallad till kuratorn på skolan, hon satt och ifrågasatte det?! Jag sa aldrig till lärare eller rektor eller gick runt och gnällde, jag grät hemma och min mamma byggde upp mig. Min mamma var det enda stödet jag behövde. Hon fick sitta på utvecklingssamtal på högstadiet och försvara mig mot mina klassförståndare som tyckte jag var sur eller på dåligt humör eller som att de hade fått höra att jag frös ut en annan elev! Konstigt att man är sur och på dåligt humör när de äldre killarna fällde mig i korridorerna och sedan skriver ut detta på nätet?

Men vänta? Maria är ju bortskämd och får vad hon pekar på! Det är fan inte synd om henne!

Nej, det är inte synd om mig. Jag lever, kan gå med mina ben och aldrig brutit ett ben i hela mitt liv! Jag har föräldrar som (jag hoppas :P) älskar mig!

Det finns människor som har det värre, som.blir utnyttjade av sina föräldrar eller slagna. Det finns de barn som inte har några föräldrar eller som inte har fått de chanserna jag har fått i livet!

Jag tycker snyftinlägg är ganska töntiga, iaf i stil med den som ligger på FRAMSIDA (!!) av blogg.se. Hon har gått igenom något tragiskt men de finns de som verkligen behöver stödet! De som behöver stödet då de fortfarande blir mobbade, hjälp dem. Stå upp för dem!

Att jag och alla andra som upplevt mobbingen när vi var mindre skriver snyfthistorier är fjantigt, vi borde jobba och pressa skolan för bättre stöd. Det är skamligt hur skolor sköter mobbing!

Det var allt från denna stackars bortskämda ungen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback