New Shoes and lunch for a King

Farmor skulle till ögonläkaren så jag skjutsade henne till Kristianstad, den stora staden.

Vi gick först och käkade lunch på Graffiti Café. Jag älskar deras sallader, de har sallader och bakad potatis och lite annat. Salladen får du med bakad potatis samt bröd, dricka och dressing. Även om det är lite mer points så är det värt det, speciellt en torsdag när jag ska rida och måste äta ganska tidigt på dagen. Har sjukt lätt att få håll och ont i magen!

Farmor och jag äter varsin Italiensk Sallad med vitlöksdressing (hoppar alltid matveten och tar broccoli istället, slippa de piontsen) :) 

Det är absolut inget fancy ställe där de kostar en 1/2 miljon att äta. Salladen ni ser framför er går på 75:-. Mycket god mat för de pengarna!
Det jag tycker om är att när man kommer in och beställer ser du allt de lägger på. Allt är framför dig i en kylbänk så du kan se vad som ser färskt ut eller gott ut (inget ser någonsin ofräscht ut)
Men tillskillnad från andra ställen där du får en sunksallad som ej är tvättad så se du ALLT utom potatisen som ligger på värme. 
För mig som själv jobbar med mat är de skönt att se att råvarorna är färska!

Länk till dem:
http://graffiticafe.se/index.php?ID=kristianstad


Vi svängde inom biltema och jag köpte aluminiumtejp och en "rattmuff" till min bil. Mer om de senare.
Nästa stopp var apoteket och sedan  skoaffären farmor skulle lämna tbx ett par skor.

Då hade ju självklart REA och de stod på olika hyllor som var märkta med storlekar. Stl 41 var störst och som vanligt är de bara fula tantskor kvar som ingen vill ha. MEN!!! Där stod två par med lite högre klack, det ena paret fick jag knappt ner foten i (som vanligt med 41or) men gav mig fan på att testa det andra paret. Och javisst, de följde med ett par svarta skor hem.

Vegabond

Första paret av denna modellen jag någonsin haft. YAY!  :D och fick de för nästan halva priset :) jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback