EquKing's ConnEqt

Jag har börjat att använda mina ConnEqt på riktigt och ska sätta dessa på prov! 
De är testade tidigare en gång men eftersom de har en viktgräns på 100kg ville jag inte riskera att de går sönder eller skapar en farlig situation. 
 
Jag köpte ett par svarta ConnEqt med gröna Swarovski kristaller på Eurohorse, Göteborg Horse Show 2014, och det är en grym idé från EquKing AB. Det är ett system som sitter mellan stigbygel och stigläder och som gör det lätt att skilja de åt. Kanonbra om man har olika sadlar man rider i men vill ha samma stigbyglarna eller stigbyglarna är smutsiga och leriga eller du ej vill skada din sadel, det går på under 30 sekunder att skilja och du slipper krabba med att ta av stiglädret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback