Dy'on chaps "Exel"

Häromdagen när jag var inne och köpte byxor så körde jag inom StableStore i Kristianstad. Men en stenhård sinnesställning om vad jag gjorde där och VARFÖR jag var där. Dyon chaps. Enda anledningen.


Jag gick in och stampade rakt bort, hittade inte orginalen som jag egentligen var där för, och hittade denna modellen "Exel" i XL istället. Dyon's största storlek är XL, den är 40cm i vaden och så ska du ha 1,5-2cm mellan sidorna på bredaste stället på vaden. De har ingen större storlek som är standard utan du får istället specialbeställa och mitt mål är att inte behva specialbeställa extra vida chaps eller stövlar i framtiden.

Men jag gick in med ett mål, rullade upp jeansen och började sakta med säkert åla på mig den högra chapsen. Fick kämpa lite innan den faktiskt gick på! KAN NI FATTA?!



Och sedan vänster ben, det var betydligt svårare och trög att få på. Fick pressa in vaden åt sidan och dra i resåren. Var livrädd att sömmarna skulle släppa men PÅ det skulle dem!
Och titta...



Visst är de snygga? Fy fan va de satt bra, som ett extra skinn!
En av tjejerna där inne kom fram till mig lagom tills jag fått på dem och hon berömde mig, kollade på dem när jag stod upp och sa att de var perfekt i längd och vidd till mig. Hon frågade om jag ville prova med skor och jag tvivlade på att jag skulle få på dem igen men av med dem och på med skor. Sedan nylonstrumpor och hon kunde då hjälpa mig när jag stod upp och egentligen utan några större problem gled de på! Ni kan aldrig ana vilken lycka, vilken lättnad och vilket leende jag hade på läpparna. AMAZING!!

 
Nu ska jag bara bestämma mig för vilken modell. Hon sa tom att "Exel" är lite mindre än orginalen men sitter ju tajtare och speciellt i vristen och runt skon. Precis som jag vill ha det. Jag är ju egentligen inte stor i vristen utan i vaden! Men så jag ska ju bestämma mig men det lutar mot ett par Exel faktiskt! 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback