Jag har sett min framtid...

Jag har sett vad som väntar i min framtid idag. Just idag ja, idag är det påskafton, nu är de påskaftonskväll och jag är precis hemkommen från jobbet till ett tomt och mörkt hus. Ett ovälkomnande och gapande hus. Känslorna är tunga...

Medan hälften av min egen familj kurar på Hanö och vägrar lämna den jävla kobben så är andra halvan i 28 graders Spanien. Jag är än en gång ensam på påsk, precis om förra året.

Istället för att umgås med vänner eller familj har jag lagat mat till andras vänner och familj.
- Jag älskar mitt yrke, fatta mig rätt, men det är svårt att leva ett normalt liv där man har lika mycket tid för andra som man jobbar, mitt jobb pågår i upp till 16h/dag. Hur skan man ha tid för något annat och hinna med att sova?

Jag ser min framtid, en framtid där jag - precis som ikväll - kör förbi alla hus där familjer och släkt är samlade för högtider medan jag anländer till ett tomt hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback