Regn, barbacka och mysigt ylletäcke

Idag var det dags för lite Luca-time men regnet slutade ju aldrig droppa ner, så trotsade skiten och körde till stallet. Mockade och fixade iordning de 4 boxarna och packade hö sedan duggade det bara väldigt lätt och jag kände inget lust att rida hårt i regn, inte idag. Så tog in lilla loppan, borstade och myste. Hon fick på sig sitt nya ylletäcke som Jeanette har köpt till henne.

 

Och så kom jag på när hon var redo att hon kanske aldrig blivit riden barbacka, vilket hon aldrig har, så hämtade ett stigläder och satte runt halsen. För säkerhetsskull, om hon skulle leka lajban och reagera illa eller så, så jag kunde hålla i mig. Kom upp i paddocken och skrittade runt några varv men ingen reaktion. Hon skrittade glatt på och gjorde till och med halt när jag tog i halsringen. Högsta betyg! 



Så skrittade ut i skogen och inga problem, snäll som ett lamm :) Gjorde lite skänkelvikning och det var verkligen jättemysigt fast det droppade regn på löven ovanför våra huvuden.
 

Anledningen varför hon rids med luva är då hon är känslig och reagerar lätt på saker runt hennes huvud. Kan vara en utav anledningarna till att hon kastar med huvud och tappar kontakten med bett och hand. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback