Träningspremiär

Efter passet idag så var både jag och Loca helt slut! ;) Träningsvärk imorgon! Tänkte vi skulle ta en mysig runda i skogen och bara sträcka ut oss imorgon så båda ej blir stela! Men som rubriken säger, första gången för tränare idag! Nyttigt nyttigt!

Min förra tränare Elisabeth var hos oss och tränade mig idag ju och hon påpekade också att jag aldrig haft händerna så låga men att nacke och axlar var avslappnade och jag spänner underarmarna. Hon kom även på att varje gång Loca släpper bettet och kastar med huvudet eller liknande skulle jag påminna mig själv att höja handen. Vet ni vad? Det tog inte lång tid för det att funka! 

 

Det kändes så bra direkt, jag visste ju hur hon menade medan hon vet hur jag brukar rida. Behövde inte alls vara nervös och hon såg direkt att jag också sitter och kniper med knäna. Någon Karolin aldrig har påpekat, vad jag kommer ihåg. Men händerna kändes så betydligt mycket bättre! och jag slutade knipa med knäna. 

Dock märktes det att hon har väldigt svårt just nu då hon skjuter in höften och tvärar och går nästan skänkelvikning och det var väldigt jobbigt att behöva gå rätt. Men de ska nötas och jag kommer definitivt rida mer med Loca för henne! Men vi jobbade på att knappt ha stöd på innertyglen bland annat och bara leda med den medan stödet ska sitta i ytter. Detta för att främja hennes huvud in emot mitten. Hon går och skjuter in höften innanför spåret så det blir lite som en sluta tyvärr och sedan när man formar henne för böjt spå är halsen i en fin båge men hon lägger huvudet på sne så mulen pekar utåt. Alltså är hon inte helt lösgjord och spänner sig.

 

Det kändes ändå som jag fick igenom lite och vet lite hur jag ska göra och är jätte glad att handen tillslut höjdes utan att jag behövde lägga all fokus på dem. Stövlarna gör ju också att man är lite stel så nästa gång jag rider på banan blir de chaps och så dressyrsadel. Har varit väldigt skeptisk och tvekar lite men Jeanette tycker jag skulle ge den en ärlig chans så får ”offra” mig xD höhöhö

 

OBS, bilderna är inte från idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback