Taggad häst

Idag var Loca väldigt taggad i skogen. Fick en mysstund i stallet och sedan ut på en lite längre runda :)
 
Hon var väldigt taggad och pulsade på som in i satan i traven så hon fick galoppera av sig och gjorde då ett litet glädjeskutt. Aldrig tidigare har hon gjort de med mig, så de märks att hon får lite mer mat och är på väg att vara igång helt :)

 
Men hon fick sträcka ut i lite galopp och jag kröp ihop och störde henne inte. Hon skulle få sträcka ut utan kvar i galoppen, annars brukar jag korta upp henne och sitta och hålla lite i henne. Hon fick lite fria händer att välja tempo och vägar, fria hovar :)

 
I traven satte jag dock krav på henne, försökte hålla allt i schack ;)

Höga händer, hålla emot, rida lätt långsamt och rida henne fram till bettet och samtidigt vara mjuk och främja hennes huvud att inte vara så högt och inte vilja ta bettet. I början pulsade hon på som ett ånglok och vägrade lyssna men efter lite skritt väldigt samlat med skänkelvikning så gick de betydligt mycket lättare att få henne kort och vid vissa tillfällen fick jag gå på henne lite med skänklarna för hon skulle trampa på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback