Motionsvanor

Jag är egentligen väldigt dålig på att motionera!
Kommer inte upp ur soffan eller sängen, det kan jämföras med vissa regniga dagar och man ska ut och rida. Det är med ovilja man tar på sig ridbyxor och drar till stallet, tar in en blöt och lerig häst. Det är fruktansvärt men när man väl sitter på hästen, ja då är de kul igen :) Då kan man rida i 2 timmar i regnet :P

Bara jag kommer upp ur soffan, byter om och snörar på mig joggingskorna så kan jag vara ute och gå/jogga i en timme :) 

Anledningen till att jag både springer och joggar är att det är lättare för mig att jobba när har gått en stund. Mitt högra skenben känns som om de ska gå av, och om jag då börjar jogga så joggar jag på tårna och främre plattan (där man har tex stigbyglen) och belastar inte hälen och ankeln så mycket. Detta har blivit en bra kombi för mig, men klarar av att jogga en liten runda på 4km utan dö nu ;)


Ett tips är att bara ta er i kragen och gå en runda! Det är väldigt skönt när man väl är ute!
Idag ringde mamma och frågade vilket Pizza jag ville ha så när hon lagt på gick ju ut för att promenera i 25 minuter. Kom precis efter mamma och pappa och jag kände mig lite hälsosammare :) Även om jag hade fått panikspringa i 2 timmar för att kunna äta den med gott samvete ;)

 
Pizza poäng ;) hahaha! :P 47pp idag och ingen frukost eller lunch. Starkt jobbat! ;) *klappar mig själv sakastiskt på axeln*

Motionen jag fått idag:
Värt 2pp! höhöhö 

Lutar nog att vågen går på fel håll på onsdag :P
 


Förra veckan:
3st hårdpass med skritt, trav och galopp (och hoppning ena dagen) och en skrittrunda. Detta är en "normal" vecka för mig och detta har funkat dessa 5 veckorna men NU måste jag börja blanda ridningen med att gå/jogga eller crosstrainer/roddmaskin. Det blir svårare och svårare att sjunka i vikt, inte nu på ett tag men i slutet. Har man då fått in vanan att röra på sig blir det betydligt mycket lättare :)

Jag har på 5 veckor endast ridit, inte gjort någon anna övning och ändå tappat över 1kg i veckan. Men nu vill jag se bättre resultat varje vecka och ska försöka röra på mig mer. Ska försöka ta Loca på tömm så jag får röra mig lite annat än när jag rider. Använda benen mer :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback