Dag 8 Saker som gör dig ledsen

Det som gör mig så sjukt ledsen är allt djurplågeri!


Förra veckan såg jag hur de misshandlade Teennesee Walking Horses för att få deras höga steg och hur de sätter kedjor på dem och hur de fyller deras hovar med massa giftiga ämnen som gör att de blir ömma och får ont. Och sen betalar folk för detta? Usch!


Och igår hittade jag en video när en kvinna på kanske 120kg sitter på en liten shettis och typ ska "rida in" eller "tämja" den medan hon plågar den. Hon sitter på den här shettisen och piskar fram den. Hon hade iaf inte bett på den, enda grejen som var positiv så som hon drog i tyglarna (grimma+tyglar) men sen är hästen utmattad och lägger sig, då sätter hon sig på sidan av hästen och röker?! Och hon håller på och håller på, det är så sjukt synd om denna lilla hästen och varför har såna människor hästar?


Jag blir så ledsen och det skär verkligen i hjärtat när djur far illa och sen att regering och liknande inte bryr sig är värst! De sitter där uppe på sin höga pall och bara "Jaha, nej, vi måste fälla den mannen för att ha urinerat på öppen plats" eller liknande. Ett slå ett djur eller skada ett djur borde vara som att ska en annan människa! Det ska dömas på samma sätt! (Inte för att de kommer hända i Sverige - här släpper vi ju ut de livstidsdömda /som inte finns/ efter typ 2 år för gott uppförande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback