Scarlet - the real thing

Denna veckas pass med Scarlet har verkligen varit perfekta! :)

I söndags red jag och Sara ut en lång och bra runda med galoppbackar och båda hästarna skötte sig superbra!
      Långa backar och djupsnö, bästa konditionträningen för hästarna och det tog på Scarlet för i månads märktes det att hon nog hade lite träningsvärk och var trött så red lite i skogen och travhoppade lite stockar som småhinder som någon dragit fram på stigen. Jätte mysigt :) Sen fick hon sträcka ut lite i galopp på fältet för att hon skulle få sträcka ut riktigt. Det var tungt men bra för både henne och mig, Scarlet krullar gärna ihop sig när man galopperar och så bara spränger hon iväg. Detta gör mig bara liiiiite orolig så jag sitter gärna och tjuvhåller henne men nu släppte jag ut henne och var noga med att hålla händerna lite högre och hålla upp henne lite och hon kunde få sträcka ut på riktigt och jag slappna av!

Tisdag vilade hon

Igår, onsdag, ställde jag upp en liten bana med bommar, stöd till slalom och 2 stoltar är jag red imellan i skritt, trav ocg galopp och flyttade en snokrem melllan dom. Blev ju jobb med ytterskänklen, ridning på en hand så sitsens inverkan och balans. Hon hajade snabbt och var lite som en ål mellan stolparna, slingrade sig perfekt mellan dem. I slutet övade jag själv på lite övningar som att vara på väg att sitta av med hänga över hennes rygg i skritt och så sitta upp igen, på båda sidorna. Och sen sitta av i farten, sedan sadlade jag av och vi skrittade av utan ledning. Jag gick och hon traskade efter.
 

Idag ska jag nog rida ut, försöka komma ut i skogen och kanske till grundsjön. Fina vägar där, får se vad jag gör! :)


Favorit i repris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback